انسان شناسی اقتصادی یزدی ها، مدل ایده آل اقتصاد مقاومتی است

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت رویکرد رسانه ها در زمینه اقتصاد مقاومتی و توجه به فرهنگ مردم یزد گفت: اگر رسانه ها بتوانند انسان شناسی اقتصادی یزدی ها را نشان دهند بهترین مدل ایده آل اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن صنفی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان یزد گفت: امروز همه ما باید درک لازم را نسبت به رسانه های فضای مجازی مدرن داشته باشیم زیرا حوزه نفوذ گسترده پیدا کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: اخلاق رسانه ای محیط کنونی رسانه ها مقاوت شده است زیرا اخلاق یک مفهوم درونی و ضرورت انسانی است و نظارت دیگری وجود ندارد و خبرنگاران باید خود به ضرورت و تقوایی درونی برسند و مرزهای اخلاقی و انسانی را رعایت کنند.

وی افزود: در فضای کرونا شاهد اقدامات بسیار موثر رسانه ها بودیم که باعث آبروی رسانه ای برای استان بود و نشان داد که رسانه ها در جای حساس و مورد نیاز در صف خطر، خود را نشان دادند و حضوری موثر داشتند.

جوادیان زاده بیان کرد: به واسطه این که جلوه های انسانی و حرفه ای خوبی به نمایش گذاشته شد با همان رویکرد تصمیم به انتشار کتابی شامل مستندی از فعالیت های رسانه ای در قالب های مختلف گرفتیم که به زودی تدوین و رونمایی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: ثبت تجربیات می تواند مستندی برای استفاده و کمک گیری از آن  در بحران های بعدی باشد و جنبه آرشیوی و آموزشی داشته باشد.

وی گفت: همه ما باید ذات رسانه و تغییر رسانه نسبت به گذشته را درک کند و بر این اساس رفتار کند.

جوادیان زاده بیان کرد: برخی از امور فرهنگی کمک رسانه ها را می طلبد که نمونه آن پایتخت کتاب ایران بود.

جوادیان زاده گفت: بسیاری از کالاهای ما تولیدات فرهنگی و هنری هستند که می توانیم تولیدات بومی را در این زمینه افزایش دهیم ربرا کالای فرهنگی هم باعث ایجاد اشتغال و هم تثبیت هویت می شود.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی نیز بیان کرد: اگر رسانه ها بتوانند انسان شناسی اقتصادی یزدی ها را نشان دهند بهترین مدل ایده آل اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

کد خبر 947641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha