کمبود پرستار در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان

سلمان‌زاده از کمبود پرستار در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: این موضوع بارها به مسئولان مربوطه اطلاع داده شده و در حال پیگیری برای تکمیل کادر پرستاری هستیم.

«شکرالله سلمان‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به مسئله کمبود پرستار در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: پیش از بحث شیوع بیماری کرونا ویروس در بیمارستان‌های محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان با کمبود پرستار مواجه بودیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: البته این امر یک کمبود سراسری در کل کشور است چراکه فارغ‌التحصیلان در این رشته کم هستند.

 

وی با بیان اینکه بارها مسئله کمبود پرستار در جنوب غرب خوزستان را به اطلاع مسئولان کشور رساندیم اضافه کرد: در بازدید‌های صورت گرفته توسط مسئولان کشوری از بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده آنها نیز بر این موضوع صحه گذاشتند.

 

سلمان‌زاده خواستار فعالیت و حضور جوانان در رشته پرستاری شد و عنوان کرد: به جوانان عزیز توصیه می‌کنم  در رشته پرستاری فعالیت کنند چراکه این رشته بازار کار بسیار خوبی دارد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود پرستار در تمامی بیمارستان‌های کشور، قطعا برای تمامی دانشگاه‌ها در سطح کشور درصدی برای استخدام و جذب پرستار اختصاص داده خواهد شد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان در تهران حضور دارند و مشغول پیگیری موضوع تبدیل این دانشکده به دانشگاه است.

 

وی از موافقت وزیر بهداشت در خصوص تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: خوشبختانه وزیر بهداشت دیدگاه مثبتی به این موضوع دارند و دستورات لازم را صادر کردند.

 

سلمان‌زاده با بیان اینکه برای اجرای این مهم در منطقه نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تمام تلاش در حال پیگیری هستند یاد آور شد: امیدواریم این امر به‌زودی محقق شود تا بتوانیم نیروی انسانی را گسترش و رشته‌های دانشگاه را بیشتر کنیم و خدمتی را به جوانان عزیز ارائه دهیم.

 

کد خبر 947724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha