ضرورت انتقال آب ارس بیش از گذشته احساس می شود

ایمانلو با تاکید بر تسریع درآغاز پروژه انتقال آب ارس به تبریز، گفت: اگر ارس به تبریز برسد؛ شاید چند سال راحت باشیم، اما اگر با همین روند افراطی پیش برویم؛ باز هم مشکل خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیرضا ایمانلو» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار داشت: ۶۰ درصد آب مصرفی شهر تبریز از زرینه‌رود و مابقی از چاه‌ها و سد نهند تامین می‌شود.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متولی اصلی تولید آب، شرکت آب منطقه‌ای است؛ اما باید سیستم را به گونه‌ای جلو برد که مصرف بهینه داشته باشیم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم زیرا از آخرین ظرفیت زرینه‌رود استفاده می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید بحث انتقال آب ارس به تبریز در سریع‌ترین زمان اتفاق بیافتد، تصریح کرد: البته اگر ارس به تبریز بیاید شاید چند سال راحت باشیم ولی اگر با همین روند افراطی پیش برویم دوباره روز از نو، روزی از نو. 

ایمانلو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که یک‌هزار و 509 روستا و ۶۵ شهر با جمعیتی بالغ بر ۴میلیون نفر از خدمات آبفا بهره مند هستند، گفت: بحث اصلی رعایت الگوی مصرف استان است، متاسفانه سال‌هاست در استفاده از انرژی با افراط روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: استاندارد مصرف ۱۵۰ لیتر است ولی در حال حاضر به ۲۵۰ لیتر رسیده است که این موضوع در مصرف آب فاجعه است زیرا آب در دنیا ثابت بوده و منشایی برای تولید آن نیست. 

وی با اشاره بر اینکه برای هر فرد ۱۹۰ لیتر آب در نظر گرفته شده که بیش از ۲۵۰ لیتر تولید می‌شود، گفت: در عین حال که انتقاد را قبول داریم زیرا وظیفه ما تولید آب و تامین آب برای آنهاست ولی قبول کنیم که این یک سرمایه برای نسل‌های آتی نیز می‌باشد. 

 

کد خبر 947735

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha