مردم آذربایجان در زمینه اهدای کمک های معیشتی پیشتاز بوده اند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با قدردانی از حضور مردم در صحنه مبارزه با محرومیت در شرایط سخت اقتصادی، گفت: باید به این غیرت و اعتقاد دینی مردم تبریز و آذربایجان آفرین گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی اظهار داشت: با وجود اینکه امسال به دلیل شرایط کرونا نماز عید فطر به صورت متمرکز برگزار نشد، اما رشد میزان پرداخت زکات فطره نشان از اعتقاد راسخ مردم به فرایض الهی است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور مردم در صحنه مبارزه با محرومیت در شرایط سخت اقتصادی، گفت: باید به این غیرت و اعتقاد دینی مردم تبریز و آذربایجان آفرین گفت.

وی با تأکید بر این‌که شورای زکات شهرستان ها و بخش ها با هماهنگی ائمه جمعه و با محوریت زکات واجب فعال شوند، خاطرنشان کرد: تدوین طرح جامع برای بهره مندی از ظرفیت مهندسان جهاد کشاورزی در ترویج فریضه زکات ضروری است.

امام جمعه تبریز برگزاری آیین شکرگذاری را عامل موثر در گسترش فرهنگ پرداخت زکات دانست و گفت: باید از ظرفیت تجار، بازرگانان و صنایع جهت مدیریت زکات مال التجاره استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: جای خالی کارگروه های تخصصی جهاد علمی با محوریت آیات قران، روایات اهل بیت (ع) و بیانیات رهبر انقلاب در مورد زکات حس می شود و باید نسبت به تشکیل آن اهتمام شود.

کد خبر 949280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha