۱۳۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی درمان شدند

مقدس پور گفت: ۹۰ نفر از کادر درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، این در حالی است که تعداد بیماران کرونایی مراکز درمانی تأمین اجتماعی از ابتدای شیوع این بیماری ۱۳۰۵ نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اسماعیل مقدس پور» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه 2050 نفر در حوزه درمان تأمین اجتماعی در قالب دو بیمارستان و 12 درمانگاه در استان ارائه خدمت می کند، اظهار داشت: آمار تعداد مراجعات سرپایی به مراکز درمانی سازمان در استان بیش از دو میلیون و ششصد مراجعه است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد بستری، جراحی، جراحی قلب و آنژیوگرافی انجام شده در مراکز درمانی ملکی استان به ترتیب 33560، 17131، 719 و 4062 مورد است و در بخش درمان مستقیم نیز بیش از دو میلیون و ششصد هزار مورد خرید خدمت از پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد انجام شده است.  

وی عملکرد هزینه ای مدیریت درمان در سال 98 در بخش درمان مستقیم را بالغ بر 400 میلیارد تومان و در بخش درمان غیر مستقیم 800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درمانگاه های عجبشیر، هشترود و ملکان در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و این در حالی است که ایجاد پلی کلینیک در شهر جدید سهند و درمانگاه در شهرستان های صوفیان و بستان آباد در دستور کار قرار دارد.

مقدس پور با قدردانی از مسئولین استانی در جهت واگذاری زمین بیمارستان 327 تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز، خاطرنشان کرد: احداث این بیمارستان در دستور کار سازمان بوده و با ایجاد این مرکز ضمن تحول در خدمات درمانی سازمان زمینه اشتغال مستقیم بیش از دو هزار نفر ایجاد خواهد شد.

وی با قدردانی از پرسنل درمانی در جهت مقابله با بیماری کرونا، اذعان داشت: 90 نفر از کادر درمانی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و این در حالی است که تعداد بیماران کرونایی مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان از ابتدای شیوع این بیماری 1305 نفر بوده از این تعداد 90 نفر در حال حاضر در بیمارستانها بستری هستند و متاسفانه 105 نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

کد خبر 948035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha