شیوع کرونا، کارکردهای فراموش شده مساجد در تمدن‌سازی را فعال کرد

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه بحران کرونا برخی از کارکردهای مغفول مانده مساجد را فعال کرد، گفت: این کارکردها به ساخت تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب کمک شایان خواهد کرد.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به چشم انداز آینده مساجد در دوران پساکرونا، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، برخی از مساجد کارکردهای اجتماعیشان مغفول مانده بود که با بحران کرونا این کارکردها فعال شد و مورد توجه بیشتر قرار گرفت و مساجد ظرفیت و امکاناتشان را نشان دادند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اقدامات چشمگیر مساجد در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، بیان کرد: اقدامات انجام شده یک ظرفیت فوق العاده در کشور ایجاد کرد، تا در گام دوم انقلاب از ظرفیت مساجد بیشتر استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: کارگزاران مساجد و کسانی که در حوزه مسجد متولی هستند، وقتی این حماسه و حضور اهالی مساجد را دیدند، باید نگاهشان به مساجد یک نگاه گسترده تری نسبت به قبل باشد و تمام دستگاه ها در قبال مسجد باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و در جهت ساخت تمدن نوین اسلامی از ظرفیت بی بدیل مساجد آنچنان که شایسته و بایسته است، استفاده شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در دوران پساکرونا به طور قطع با معضلات و مشکلات دیگری روبرو هستیم، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی، فقر و بیکاری، لازم است که در بحث فقرزدایی و محرومیت زادیی هم از ظرفیت مساجد استفاده شود.

 

حجت الاسلام ذاکر بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که برای دفع و رفع آسیب های اجتماعی از ظرفیت کمنظیر مساجد به صورت سازمان دهی شده و ساماندهی شده استفاده بهینه شود و از این کانون مقدس و با نشاط کمال استفاده مطلوب صورت گیرد و کارکردهایی که از مساجد مغفول مانده را فعال کنیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ظرفیت بی بدیل مساجد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نسبت به تلاش های اهالی و کارگزاران وظیفه شناس و جوانان مسجدی قدردان باشیم و قدر این ظرفیت به وجوده آمده را بدانیم و در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از آنها استفاده کنیم.

کد خبر 947833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha