واگذاری تصمیم بازگشایی بقاع متبرکه با ستادهای ملی مبارزه با کرونای شهرستان ها

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه تعطیلی و بازگشایی امامزادگان و بقاع متبرکه به ستادهای کرونای شهرستان ها سپرده شده است، گفت: دراستان تهران صحن امامزادگان باز است اما ضریح ها به دلیل شرایط کرونا همچنان به روی مردم بسته است.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به تعطیلی مجدد امامزادگان و بقاع متبرکه به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر تصمیم گیری در مورد تعطیلی و بازگشایی امامزادگان و بقاع متبرکه به ستادهای ملی مبارزه با کرونای استانها سپرده شده است. زیرا در حال حاضر شرایط استان ها و شهرستان ها با یکدیگر متفاوت شده است.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: در استان تهران نیز اکنون صحن های امامزادگان به روی مردم باز است، اما ضریح ها به روی مردم بسته است، زیرا وضعیت تهران در زمینه کرونا در وضعیت زرد است و امکان خطرناک تر شدن وضعیت پیش بینی می شود، به همین جهت توصیه شده است که طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونای استان تهران عمل شود.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های تابستانی در امامزادگان و بقاع متبرکه افزود: برنامه های تابستانی از جمله اجرای برنامه «نشاط معنوی» به امامزادگان و بقاع متبرکه ابلاغ شده است که کلاسها امسال به صورت فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و  اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به اجرای طرح «شمیم خدمت» در امامزادگان  و بقاع متبرکه گفت: طبق برنامه ریزی هایی صورت گرفته مقرر شده است که امامزادگان وارد کار و تولید و کارآفرینی وارد شوند. در همین راستا در حال حاضر در 150 بقعه متبرکه نیروگاههای خورشیدی راه اندازی شده است و برخی از امامزادگان نیز در زمینه دامداری، کاشت گیاهان دارویی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به راه اندازی کارگاههای کارآفرینی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: برخی از بانوان کارآفرین در غرفه های مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه مشغول به کار هستند. زیرا که یکی از کارکردهای این مراکز خدمات اجتماعی است که  در قالب طرح «شمیم خدمت» دنبال می شود.

 

 

کد خبر 947869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha