محدودیت تعداد نمازگزاران در مساجد مالزی برداشته شد

وزیر مالزیایی خبر داد که حضور بدون محدودیت افراد در کنفرانس ها،گردهمایی های اجتماعی و نمازهای جماعت در مساجد یا مکان های عبادی از روز ۱۵ جولای ( چهارشنبه ۲۵ تیر) آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thestar»، وزیر مالزیایی خبر داد که حضور بدون محدودیت افراد در کنفرانس ها،گردهمایی های اجتماعی و نمازهای جماعت در مساجد یا مکان های عبادی از روز 15 جولای ( چهارشنبه 25 تیر) آغاز خواهد شد.

 

«اسماعیل صبری یعقوب» در این باره گفت: کمیته ویژه کابینه توافق کرده است تا به برگزارکنندگان مراسم،تالارهای عروسی و مساجد یا دیگر مکان های عبادی اجازده دهد تا خودشان بر اساس ظرفیتی که دارند در مورد تعداد حضور افراد تصمیم گیری کنند.

 

پیش از این دولت مالزی تنها اجازه حضور حداکثر 250 نفر را در نشست ها،کنفرانس ها و گردهمایی های اجتماعی مانند مراسم ازدواج صادر کرده بود. مساجد و مکان های عبادی هم تنها اجازه داشتند از یک سوم ظرفیت خود برای پذیرایی از نمازگزاران و عبادت کنندگان استفاده کنند.

 

یعقوب در این باره گفت: با اتخاذ تصمیم اخیر ما تعداد حضور شرکت کنندگان در این نوع برنامه ها را منوط به خواسته برگزارکنندگان کرده ایم.

 

وی افزود:دیگر محدودیت استفاده تنها یک سوم از سالن های نماز در مساجد و دیگر مکان های عبادی را نداریم و حالا این مکان ها می توانند افراد بیشتری را با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند،بپذیرند.

 

این وزیر مالزیایی در عین حال تاکید کرد: اگرچه ما محدودیت های قبل را برداشته ایم اما باز هم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مساجد و مکان های عبادی نیاز است.

کد خبر 947920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha