واگذاری ۵۵۰ واحد مسکونی به مددجویان گیلانی/ ۷ هزار نفر در نوبت دریافت مستمری هستند

نحوی نژاد با بیان اینکه سال گذشته ١٩٠ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شد گفت: امسال نیز ۵۵۰ واحد تحویل مددجویان داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین نحوی‌نژاد» امروز(شنبه، ۲۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته با شعار «شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده» برگزار می‌شود گفت: ۴۳ هزار مستمر‌ی‌بگیر تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان ادامه داد: از این تعداد هفت هزار نفر در نوبت دریافت مستمری هستند.

 

وی با بیان اینکه ۴۳ هزار معلول تحت پوشش از خدمات بهزیستی بهره می‌گیرند اظهارداشت: از این تعداد ١١ درصد از معلولیت‌ها بینایی، هشت درصد روانی، ١٣ درصد شنوایی و سه درصد معلولیت‌های گفتاری است.

 

نحوی‌نژاد با اعلام اینکه ۱۷۰ مرکز غیردولتی خدمات توانبخشی در سراسر استان ارائه می‌کنند بیان کرد: ۱۶ هزار پرونده به مجتمع‌های توانبخشی واگذار شده است که ۲ هزار و ۵۰۰ معلول، سالمند و بیمار روانی از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

 

*۶۰ هزار خانوار در گیلان جامعه هدف بهزیستی استان هستند

وی در ادامه به سه هزار زن سرپرست خانوار بهزیستی گیلان اشاره کرد و عنوان داشت: ۶۰ هزار خانوار در گیلان جامعه هدف بهزیستی استان هستند.

 

نحوی‌نژاد افزود: ۴۵ هزار خانوار گیلانی در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۶۰۰ شغل با پرداخت بیش از ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شد تصریح کرد: همچنین هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویی در حال احداث است ضمن اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ مسکن مددجویی توسط بهزیستی احداث و تحویل داده شده است.

 

نحوی‌نژاد اضافه کرد: سال گذشته ١٩٠ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شد و امسال نیز ۵۵۰ واحد تحویل داده می‌شود.

 

وی در ادامه به اقدامات اداره کل بهزیستی گیلان در بحران کروناویروس اشاره و با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات از سوی اداره کل بهزیستی توزیع شد گفت: همچنین از طریق شماره ۱۴۸۰ به بیش از ۱۱ هزار مورد تماس پاسخ و مشاوره تلفنی داده شده که ۶۰۰ تلفن مرتبط با کرونا بود.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: همچنین از هشت هزار تماس با اورژانس اجتماعی نیز هزار و ۷۰۰ مورد مرتبط با کرونا ویروس بوده است.

 

*راه اندازی ۲۳ واحد تولید لوازم بهداشتی در ١٣ شهرستان گیلان

وی از تولید ۱۵ میلیون ماسک توسط افراد تحت پوشش بهزیستی با راه اندازی ۲۳ واحد تولید لوازم بهداشتی در ١٣ شهرستان در روزهای کرونایی خبرداد و افزود:  ۱۵ هزار گان نیزدر کنار ماسک‌ها با هزینه بیش از ۳۱ میلیارد تومان تولید و توزیع شد.

 

نحوی‌نژاد اضافه کرد: این تولیدات به همت ۱۸ معلول، ۴۶ زن سرپرست خانوار و ۱۵ معتاد بهبود یافته انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه به ازای هر مددجو در مراکز توانبخشی۵۳۰ هزار تومان پرداخت شد یادآور شد: برای مراکز توانخواه ضایع نخاعی ۲۵۰ هزار و به ازای هر هزار نفر پرسنل مراکز شبانه روزی و دولتی یا غیردولتی ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد: در مجموع معادل ٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان از محل اعتبارات بهزیستی، پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از کمک‌های خیرین هزینه شده است.

 

وی از مثبت بودن تست ۲۱ مورد مشکوک به کرونا در جامعه هدف بهزیستی خبر داد و بیان کرد: در زمینه دریافت تسهیلات کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا نیز ۷۵ مرکز معرفی شده‌اند.

کد خبر 948134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha