برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر فارس با هدف افزایش رغبت به خرید پوشاک ایرانی

سهرابی گفت: هدف از برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس، بررسی جایگاه لباس ایرانی اسلامی در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ و افزایش رغبت به خرید پوشاک ایرانی است.

به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (شنبه 21 تیر) در مراسم رو نمایی از پوستر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس گفت: آیات 30 و 31 سوره «نور» بر گستردگی عفاف و حجاب برای مردان و زنان به عنوان چیزی فراتر از پوشش تاکید می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: شرایط ویژه بیماری کرونا در پوشش انسان‌ها نیز تثیر مستقیم گذاشته است و از وظایف نخستین پوشش، نگهداری بدن از آسیب‌های طبیعی همچون گرما، سرما و گزند رسیدن بدن از حشرات و گیاهان سمی است.

وی اضافه کرد: اگر با این دید امروز بخواهیم به پوشاک نگاه کنیم، باید ماسک را نیز به عنوان بخشی دیگر از پوشش مورد نیاز امروز به پوشاک بیفزاییم.

صابری با اشاره به پوشش در مسیر تاریخی خود بیان کرد: پوشش از یک سپر اولیه بدن به سپری برای مصونت از آسیب‌های اجتماعی و به نشانه‌ای از عفاف و حجاب به شمار آمد.

وی ادامه داد: اما با پیشرفت‌ تکنولوژی از یک سو و برآمدن مکاتب و اندیشه‌های نو از سوی دیگر، پوشش، افزون بر صنعتی شدن به پرچمی دربردارنده اندیشه، دین، فرهنگ و باورهای عقیدتی و درونی یک جامعه تبدل شده و طراحی و شیوه پوشیدن لباس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

دبیر کارگروه مد و لباس استان فارس تصریح کرد: مد و لباس  در کنار فضای مجازی ابزار نرم‌افزاری فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی به شمار می روند که می‌توانند به شکوفایی و پیشرفت‌ و گاه به پژمردگی و پسرفت‌های فرهنگی و اجتماعی در درون و بیرون افراد منجر شوند.

سهرابی تصریح کرد: هدف از برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس، بررسی جایگاه لباس ایرانی اسلامی در چشم‌انداز افق 1404 و افزایش رغبت به خرید پوشاک ایرانی است.

برای آشنایی شرکت‌کنندگان در این جشنواره با شرایط، ضوابط و قوانین حضور در جشنواره، نشست توجیهی با حضور اساتید این حوزه، ساعت 18 روز چهارشنبه 25 تیرماه جاری در محل دبیرخانه این جشنواره به آدرس شیراز، خیابان قصردشت، روبروی خیابان عفیف‌آباد، بلوار «شهید آوینی»، کوچه یک، موسسه «شهرراز» برگزار خواهد شد.

موضوع مسابقه این جشنواره، ایران 1404، در سه بخش لباس آقایان، لباس بانوان (چادر، مانتو اجتماع و مانتو مجلسی) و لباس مشاغل برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند تصویر آثار خود را حداکثر تا تاریخ 15 مردادماه جاری به صورت آنلاین به آدرس  nikan.shahreraz@gmail.com  ارسال کنند.

کد خبر 948159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha