بعضی از پروژه های شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه سالها نیمه تمام مانده و رها شدند

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از پروژه ها در شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه تقریباً ۲۰ سال و بعضی از۱۸ سال پیش شروع اما رها شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، صمدالله محمدی شنبه (21 تیر) در بررسی مسائل شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه با حضور استاندار کرمان گفت: نفس کار برای ما خیلی اهمیت دارد و شکل گیری این جلسه با حضور استاندار، معاونین و مدیران کل برای ما محترم است و امیدواریم این جلسه تأثیری در پیشرفت امور داشته باشد.

 

 

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نگرانی ما در مورد پروژه های شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه است که قطعاً خود شما، معاونین، مدیران کل و همه مسئولین این دغدغه را دارند؛ بعضی از پروژه های ما در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه به گذشته تقریباً 20 ساله می رسند و از 18 سال پیش بعضی از پروژه ها در شهرستان های ما شروع شده و امروز بعضی از این پروژه ها نیمه تمام مانده و رها شدند.

 

 

وی ادامه داد: گاهی اوقات بیت المال باید چند برابر هزینه بشود اما به جهت نبود اعتبار، کار رها شده و در نهایت دوباره یک هزینه تحمیل بشود تا زیرسازی، مرمت و تکمیل شود؛ به عنوان مثال می توان به پروژه نیمه تمام و رها شده، پروژه باند دوم کرمان_بافت_ارزوئیه_حاجی آباد که به هر دلیلی در سالیان گذشته تعطیل شده اشاره کرد.

 

 

محمدی در ادامه اظهار داشت: ضمن توجه به اینکه در گذشته کمترین ابلاغ و تخصیص اعتبار را در این منطقه استان داشتیم به طور مثال در خصوص پروژه ها 8 سال از شروع پروژه بافت_ارزوئیه می گذرد اما تنها 2.5 کیلومتر کار شده که ورودی شهر محسوب می شود اما انتظار داریم محبت داشته باشید تا تکمیل شود.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در پروژه رابر به کرمان نیز بخش خصوصی معدن درآلو یک مساعدت و همکاری در این موضوع داشته و آمادگی کمک نیز دارند و با توجه به اینکه عبور و مرور در جاده رابر تا معدن درآلو به سختی است و این محور زمان، مسافت و تبعات اجتماعی دارد اگر تصویب شود بسیاری از تبعات اجتماعی حل می شود.

 

 

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث مسکن با بیان اینکه باید طرح تفصیلی شهر و یا طرح هادی روستاها اصلاح شود، گفت: کمتر اتفاق افتاده که به روستایی مراجعه کنیم و مردم راجع به ساخت مسکن مشکل نداشته باشند و یا در خود شهر ارزوئیه یک اختلاف ملکی بین تعاونی تولید و منابع طبیعی وجود دارد که باعث شده امروز شهرداری نتواند پروانه ساخت بدهد که باید تعیین تکلیف شود.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: محیط زیست بنا بر رسالتی که دارد و باید محدوده پارک ملی خبر را حفظ کند، مردم را در تنگنا قرار داده و سختی هایی بر مردم عارض است لذا خواهش دارم به یک جمع بندی برسیم تا مشکل در آن حوزه نیز حل شود.

 

 

محمدی گفت: امروز نزدیک به 80 هزار نفر از اهالی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه ساکن شهر کرمان و بالغ بر 25 تا 30 هزار نفر ساکن در شهر سیرجان و بالغ بر 20 هزار نفر ساکن در بندر عباس هستند لذا اگر ما زیر ساخت را آماده کنیم این مهاجرت ها انجام نمی شود.

 

 

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه سال ها توجهی به شهرستان های دیگر شده انتظار داریم امسال نیز به شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه توجه داشته باشید.

 

 

کد خبر 948174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha