ارسال ۳۸۴ اثر در حوزه داستان به دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی

دبیر کمیته داستان جشنواره هنر آسمانی از ارسال ۳۸۴ اثر در حوزه داستان به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و گفت: در نهایت از ۲۰ اثری که از مرحله ارزیابی اولیه گذر کردند، ۵ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «سید احمد بطحائی» عصر امروز(شنبه 21 تیر) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی حوزه های علمیه که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت:باید حقیقتا از مسؤولان برگزاری مراسم تقدیر کنیم چراکه با وجود سختی های زیادی که در روند برگزاری جشنواره وجود داشت، کارهای بزرگی رقم زدند.

 

دبیر کمیته داستان جشنواره هنر آسمانی با بیان این که استقبال خوبی از این جشنواره رقم خورد، اظهار داشت: ما در بخش های مختلف جشنواره اعم از داستان کوتاه، رمان، خاطره نویسی و سفرنامه نویسی شاهد ارسال آثار زیادی بودیم که کمیت کار را بالا می برد و از نظر کیفی نیز آثار در سطح خوبی بود.

 

وی افزود: در بخش کارهای کوتاه آن قدر کیفیت کارهای ارسالی خوب بود که داوری را برای ما سخت گکرده ولی بالعکس در بخش روایت، سفرنامه و خاطره نویسی انتظاراتی که داشتیم برآورده نشد و با وجود این که آثار زیادی در موضوع پیاده روی اربعین، تشییع حاج قاسم سلیمانی و خاطرات تبلیغی به دست ما رسید ولی از کیفیت لازم برخوردار نبود.

 

حجت الاسلام بطحائی در ادامه عنوان کرد: دلیل این مسأله آن است که ما در یک حوزه علمیه با کتاب هایی تاریخی، روایی و داستان های خاطره ای بزرگی هستیم که این مسأله توقع ما را بالا می برد که امروز نیز چنین نویسندگانی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که این جشنواره نباید به صرف یک مراسم تقدیر خلاصه شود، گفت: این جشنواره باید مقدمه ای برای اتفاقات بعدی باشد که ما را برای فعالیت های دائمی در حوزه هنر آماده کند، البته در طول این سالها برنامه ریزی هایی شده ولی در مقام اجرا از جمله در حوزه آموزش خیلی موفق نبوده است.

 

این نویسنده حوزوی بیان داشت: در بخش داستان 384 اثر به دبیرخانه واصل شد که از این میزان 29 مورد داستان بلند، 118 مورد روایت و خاطره و 237 مورد نیز داستان کوتاه بود  که بلافاصله بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، داوری جشنواره آغاز شد که بعد از دو مرحله ارزیابی اولیه 20 اثر به عنوان کاندیدای کسب رتبه برتر توسط هیأت داوران معرفی و بعد از ارزیابی مجدد 5 اثر برگزیده شدند.

کد خبر 948228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha