حضور شاعران جوان در جشنواره هنر آسمانی نوید بخش آینده ای درخشان است

دبیر کمیته شعر جشنواره هنر آسمانی با بیان این که ۶۹۱ به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که بخش عمده آن را شاعران جوان و گمنام ارسال کرده اند، گفت: حضور شاعران جوان در جشنواره هنر آسمانی نوید بخش آینده ای درخشان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «جواد محمدزمانی» عصر امروز(شنبه 21 تیر) در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هنر آسمانی حوزه های علمیه که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با بیان این که امروز شاهد طلوع استعدادهای درخشانی در حوزه شعر و ادب فارسی از حوزه هستیم، گفت: در این جشنواره نیز این مسأله نمود خاصی داشت.

 

دبیر کمیته شعر جشنواره هنر آسمانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در جشنواره امسال شاهد انبوهی از اشعاری که در عین کثرت و زیادی دارای نوآوری در ساختار و محتوا بود و در این جشنواره شاعران جوانی وارد عرصه شدند که نوید فردایی روشن در عرصه شعر آیینی و دینی در حوزه علمیه می دهد.

 

وی با بیان این که آثار واصله به دبیرخانه جشنواره به صورت دقیق همراه با سلامت، صلابت و نوآوری مورد داوری قرار گرفت، یادآور شد: در داوری آثار نسبت به این که شاعران از مطالعات حوزوی و همچنین دریافت های شاعرانه از محیط اطراف چه مقدار بهره گرفته بودند، نمره گذاری شد از این رو نتیجه کار ما دقت کافی و کامل در ارزیابی آثار بود.

 

حجت الاسلام محمدزمانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت:بنده عقیده دارم حتی آثاری که برگزیده نشده و امروز تجلیل نمی شوند نیز بعضا آثاری خوب و نوید بخش آینده ای روشن پیش روی شاعر است که امیدواریم در کنگره های بعدی شاهد آثاری فاخر و پرصلابت تر از گذشته باشیم.

 

وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره در بخش شعر نثر ادبی تعداد 691 اثر دریافت گردید که پس از ارزیابی اولیه تعداد 58 اثر در این حوزه کاندیدای کسب رتبه برتر توسط هیأت داوران بود که از این تعداد در ارزیابی مجدد، تعداد 11 اثر حائز رتبه برگزیده شدند.

 

این شاعر آیینی حوزوی با تأکید بر این که بیشتر آثار واصله در حوزه شعر کلاسیک شامل غزل، قصیده، مثنوی، رباعی و دوبیتی بوده است، گفت: از تعداد آثاری که یاد کردیم 404 اثر مربوط به همین بخش است و 137 در حوزه نثر ادبی، 113 اثر در حوزه شعر نو سپید و نیمایی و 37 اثر در حوزه شعر کودک و نوجوان واصل شد.

کد خبر 948230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha