برگزاری عصری با شعر رضوی «زیر سایه خورشید» در صومعه‌سرا

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری از برگزاری عصری با شعر رضوی «زیر سایه خورشید» در صومعه‌سرا خبر داد.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: دومین محفل عصری با شعر رضوی با عنوان «زیر سایه خورشید» برگزار می‌شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه این برنامه با حضور شاعران استانی در  حسینیه نهاد امام جمعه شهرستان برگزار می شود افزود: عصری با شعر رضوی پنج شنبه(۱۹تیر) ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مجمع شاعران آیینی گیلان هر سال با میزبانی یک شهرستان بنا به مناسبت‌هایی که وجود دارد عصر و یا شب شعر برگزار می‌کنند گفت: در این ویژه برنامه هر یک از شعرای جوان استان گیلان به شعرخوانی در مدح اهل بیت(ع) و به خصوص امام رضا(ع) می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه شعر یکی از ابزارهای مهم در افزایش محبت به اهل بیت(ع) است تصریح کرد: اشعاری که در وصف اهل بیت(ع) سروده می‌شود سرمایه ارزشمندی است که باید از این سرمایه به نحو شایسته بهره برد.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به اینکه اشعار اهل بیت(ع) از ظرافت و ویژگی خاصی برخوردار است خاطرنشان کرد: زمانی اشعاری که در وصف ائمه سروده می‌شود ماندگار است که با عشق و خلوص باطنی سروده و هدفدار باشد زیرا باید زیباترین کلمات در وصف ائمه بکار گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه اشعار باید بیانگر سیره‌ای از سیره اهل بیت(ع) باشد اظهار کرد: چنین شعری در قلوب مردم اثرگذار بوده و افراد را به سوی اعمال نیکو، عبادات و عشق ائمه سوق می‌دهد.

 

کد خبر 947105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha