ابعاد مختلف همکاری اهالی مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) با مدافعان سلامت

حجت‌الاسلام تزروی گفت: اهالی مسجد سیدالشهداء(ع) با مشارکت اعضای کانون فرهنگی هنری «شهید طاهری» در دوره شیوع ویروس کرونا علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و آبمیوه‌های طبیعی به کمک مدافعان سلامت رفته‌اند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «ابوالفضل تزروی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) با مساجد امام رضا (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و پنج تن (ع) شهر ری در مقابله با ویروس کرونا همکاری دارد، اظهار کرد: ضد عفونی کردن اماکن عمومی و معابر محله 13 آبان، تهیه و توزیع ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده و تهیه و توزیع آب میوه های طبیعی میان بیماران کرونایی و مدافعان سلامت از جمله موارد این همکاری است.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهداء(ع) افزود: این مسجد همچنین تاکنون با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و به همت کانون فرهنگی هنری شهید طاهری و پایگاه مقاومت بسیج این مسجد بیش از 200 بسته ارزاق و همسو با رزمایش مواسات و همدلی در دوره شیوع ویروس کرونا میان نیازمندان توزیع کرد.

 

وی درباره برنامه های مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، گفت: همه ساله کانون فرهنگی هنری «شهید طاهری» و پایگاه مقاومت بسیج برنامه های خوبی را در فصل تابستان اجرا می کردند که امسال با شیوع ویروس کرونا به ویژه با افزایش دوباره این ویروس در کشور، هیچ برنامه ای به صورت حضوری اجرا نمی شود.

 

تزروی افزود: واحد خواهران کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) همه روزه برنامه های مختلف به ویژه در حوزه قرآنی در این مسجد برگزار می کردند که با افزایش دوباره شیوع کرونا، همه آنها تعطیل شده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) اضافه کرد: برنامه های هفتگی و مناسبتی هیئت محبان الزهرا (س) نیز که به صورت مرتب در این مسجد برگزار می شد نیز فعلا به صورت حضوری انجام نمی شود و صرفا برخی از جلسات آن به صورت محدود از طریق فضای مجازی دنبال می شود. 

 

وی اضافه کرد: فعلا اقامه نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و شب و با حضور سه امام جماعت مختلف، تنها برنامه ثابت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) است که البته با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

تزروی در ادامه با بیان اینکه کلاس های مشاوره مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) که با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شده بود نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا تعطیل شده است، خاطرنشان کرد: زوج های جوان بیشترین مراجعه کنندگان به این کلاس ها بودند و دانشجویان در رتبه بعدی قرار دارند.

کد خبر 948278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha