خدمات بهزیستی به ۳۳ هزار نفر در بیرجند  ارائه شد

شرفی گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر طی سال گذشته از خدمات بهزیستی در شهرستان بیرجند بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن شرفی» صبح امروز (۲۲ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اعتبارات سال گذشته بهزیستی بیرجند ۴۰ میلیارد ریال بوده است که در قالب کمک  به مددجویان و نیاز های جامعه هدف هزینه شده است.

 

مدیر بهزیستی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه پیشگیری ۳۸ مرکز غیردولتی فعال است، گفت: سال گذشته پنج هزار و ۱۹۸ نفر از خدمات این مراکز بهره مند شدند.

 

شرفی با اشاره به اینکه طی سال گذشته یک هزار و ۲۷۱ نفر مراکز اقامتی ترک اعتیاد این شهرستان پذیرش شده اند که ۲۱۰ نفر از آنان بانوان بودند، ادامه داد:  مرکز سرپناه شبانه با ظرفیت ۲۵ نفر مختص معتادان پرخطر و کارتن خواب است که میانگین ۱۵ نفر به این مرکز مراجعه و خدمات رایگان دریافت می کنند.

 

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۱۸ نفر معتاد متجاهر به بهزیستی بیرجند ارجاع شدند که هزینه های درمان آنان را پرداخت کردیم.

 

۱۶ هزار کودک در بیرجند غربالگری بینایی شدند

مدیر بهزیستی بیرجند با اشاره به اینکه برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام آمبلیوپی (تنبلی چشم) و سایر اختلالات بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در پایگاه‌های دائمی و غیر دائمی انجام می‌شود، افزود: در سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۶۵ کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند.

 

شرفی با بیان اینکه طرح غربالگری اختلالات ژنتیک ۱۵ تا ۲۵ سال نیز  برای ۴۹۷ نفر اجرا شد، عنوان کرد: طرح توزیع یک وعده غذای گرم در ۱۱ روستا مهد بیرجند در سال گذشته اجرا شد و ۵۶۲ کودک زیرپوشش طرح توزیع یک وعده غذای گرم قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته برای ۱۵۸ کودک در مهدهای کودک های بیرجند کمک هزینه شهریه پرداخت شده است.

 

۲۹ خانواده در بیرجند پشت نوبت دریافت فرزند از بهزیستی هستند

مدیر بهزیستی بیرجند با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۷ کودک به عنوان فرزندخواندگی واگذار شده است، گفت: در حال حاضر ۲۹ خانواده در این شهرستان پشت نوبت دریافت فرزند از سازمان بهزیستی هستند.

 

شرفی با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز در حوزه توانبخشی بهزیستی بیرجند، ادامه داد: از سال گذشته برای اولین بار والدین کارمندی که فرزند معلول شدید و خیلی شدید زیر ۱۲ سال دارند با معرفی از بهزیستی می توانند از خدمت نیمه وقت استفاده کنند که سال گذشته ۳۷ نفر از این طرح بهره مند شدند.

 

وی از مناسب سازی ۳۷ درصدی اماکن عمومی و ادارات بیرجند خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۷۵ درصد مصوبات کمیته مناسب سازی شهرستان بیرجند اجرایی شده است.

 

مدیر بهزیستی بیرجند با تاکید بر اینکه بیش از ۳۳ هزار نفر طی سال گذشته از خدمات بهزیستی در  این شهرستان بهره مند شده اند، افزود: سال گذشته در بحث مسکن مددجویان و معلولان ۲۹ واحد مسکونی احداث و واگذار شده است و در سال جاری نیز ۱۱۶ واحد در روستای چهکند و شکراب برای جامعه هدف بهزیستی بیرجند احداث می شود.

 

 

 

کد خبر 948444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha