۳۷۰ نفر از اعضای صندوق روستایی عشایری، مستمری بگیر هستند

فرماندار شیروان گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ نفر عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری این شهرستان شده‌اند که از این تعداد ۳۷۰ نفر مستمری‌بگیر هستند.

«امین رضا مرآتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: از مجموع کل اعضای صندوق روستایی عشایری در این شهرستان، ۳۷۰ نفر مستمری بگیری های این صندوق شامل از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده هستند.


فرماندار شیروان بیان داشت: در سال های اخیر شهرستان شیروان به سبب عملکرد خوب دستگاه های متولی افزایش مطلوبی در جذب تعداد افراد بیمه شده عشایری و روستایی داشته اما باز هم نیاز به فعالیت بیشتری است.


 مرآتی با اشاره به اینکه دهیاران باید به خوبی مردم را از خدمات و مزایای بیمه روستایی مطلع کنند عنوان کرد: سال گذشته سهمیه جذب بیمه شدگان روستایی عشایری این شهرستان، هزار و ۳۰۰ نفر بود که از این تعداد ۹۰۰ نفر جذب شدند.


فرماندار شیروان خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد حق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می‌کند که مبلغ ثبت نام این افراد برای بیمه، سالانه برای هر نفر بین سه میلیون و ۳۰۰ تا هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.


مرآتی عنوان کرد: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط سکونت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند از خدمات صندوق استفاده کنند.


نماینده عالی دولت در شیروان تصریح کرد: هم اینک ۳۰ درصد از بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر این شهرستان که بیش از سه هزار نفر می شود، زن هستند.


مرآتی با اشاره به استقبال بانوان روستایی شیروان از این بیمه در سال جاری اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید پوشش های این بیمه، گسترش یافته به طوری که هم اکنون این بیمه شامل بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای می شود.


وی افزود: در شرایطی که دولت دو برابر حق بیمه عشایر و روستائیان را تامین می کند استقبال بیشتر از این هم خواهد شد زیراکه ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.


 

کد خبر 948643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha