بهزیستی نیازمند همراهی ائمه جمعه در مسائل اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: فرهنگ جدیدی در جامعه ایجاد شود که مردم برای ساماندهی در کنار بهزیستی باشند که فرهنگسازی این موضوع در تنگناهای مختلف بیش از گذشته ضرورت دارد و باید ائمه جمعه درباره مسائل اجتماعی همراهی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، عباس صادق زاده، دوشنبه(۲۳ تیر) 23 تیرماه در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از اورژانس اجتماعی شهرستان که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد؛ اورژانس اجتماعی را عملیاتی ترین واحد سازمان اجتماعی بهزیستی و هدف اصلی آن را بازپیوند افراد به جامعه و خانواده دانست.

 

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اقدامات مثبتی که در این مرکز در حال انجام است؛ این نکته را بیان کرد: در بدبینانه ترین نگاه، بیش از 50 درصد مراجعات به این مرکز و مداخلات همکاران ما به نتیجه مثبت رسیده و خیلی از مراجعان بازپیوند به خانواده و جامعه شده اند.

 

 

وی با بیان اینکه همکاران ما در این مرکز چیزی از نقش پدری و مادری کم نگذاشته اند؛ افزود: در مواردی ممکن است فرد آسیب دیده از خانواده متمولی باشد و در معرض خشونت قرار می گیرد که اگر امکان بازپیوند او به خانواده نبوده، کار ازدواج، تحصیل و هزینه ها و شرایطی که خانواده به عهده دارد، در این مرکز توسط همکاران ما تأمین می شود.

 

 


مدیرکل بهزیستی استان کرمان با افزودن این مطلب که اورژانس اجتماعی یک مجموعه مداخلاتی است؛ گفت: گرچه انتظار این است بعضی موارد به دستگاه قضائی و زندان معرفی شود، اما این مرکز چنین مواردی را به سرانجام رسانده و به بازپیوند اجتماعی و خانواده منتهی می شود.

 

 

وی ادامه داد: 18 اورژانس اجتماعی در استان کرمان وجود دارد و اورژانس اجتماعی شهرستان کرمان در سطح یک قرار دارد و دارای مراکز زیرمجموعه و سطح مداخلات آن بیشتر است و همکاری و حمایت قوه قضائیه باعث شده این اورژانس در زمره اورژانس های موفق کشور قرار بگیرد.

 

 

صادق زاده تصریح کرد: وظیفه شرعی و قانونی ما اصلاح امور و زندگی مردم است که امیدواریم بتوانیم روز به روز بهتر در این راستا قدم برداریم و گرچه سازمان بهزیستی همیشه مورد اعتماد جامعه بوده، شرکای اجتماعی زیادی داریم و بسیاری از مأموریت ها با مشارکت این شرکا صورت می گیرد.

 

 

وی با جامعه کنونی را به لحاظ اجتماعی حائز اهمیت تر نسبت به گذشته دانست و به همین دلیل بر ضرورت نگاه خوب مردم، دولتمردان و مسئولان بیش از گذشته تأکید کرد و با اشاره به ایجاد بعضی ناسازگاری ها در پی شیوع کرونا در خانواده ها، گفت: مشکلات در خانواده های دارای اعتیاد و نابسامانی اقتصادی بیشتر است.

 

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمان درخواست کرد: فرهنگ جدیدی در جامعه ایجاد شود که مردم برای ساماندهی در کنار بهزیستی باشند که فرهنگسازی این موضوع در تنگناهای مختلف بیش از گذشته ضرورت دارد و باید ائمه جمعه درباره مسائل اجتماعی و به ویژه مسائلی که حادتر شده، همراهی کنند.

کد خبر 948853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha