راه اندازی مراکز شبه خانواده‌ای از سوی سازمان بهزیستی

یاری، از راه اندازی مراکز شبه خانواده‌ای از سوی سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: در این مراکز می توان کودکان کار و خیابانی را تا سن ۱۸ سالگی نگهداری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «کرم یاری»، امروز(23تیر) در دیدار با خبرنگاران بهزیستی را متولی مسأله کودکان خیابانی عنوان کرد و اظهار داشت: کودک کار به کودکان زیر ۱۵ تا ۱۸ سال گفته می‌شود که مدتی از ۲۴ ساعت را در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و یا معابر عمومی مشغول فعالیت هستند.

 

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به راه اندازی مراکز شبه خانواده‌ای از سوی سازمان بهزیستی، افزود: این مراکز کودکان کار را می توان نگهداری کرد.

 

وی از شناسایی 570 تا ۵۸۰ کودک کار و خیابانی در لرستان خبر داد و اظهارداشت: ۲۱۷ نفر ازاین کودکان تحت پوشش بهزیستی بوده و ماهانه مستمری ۱۰۸ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

 

یاری در ادامه به بحث کودکان خیابانی اشاره و بیان کرد: پس از شناسایی خانواده این کودکان باید تحویل خانواده ها داده شوند و در غیر این صورت در مراکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری خواهند شد.

 

وی اظهار داشت: این کودکان پس از سن 18 سالگی می توانند در دانشگاه ها تحصیل و راهی سربازی می شوند و در پایان با پرداخت وام 20 میلیون تومانی مستقل خواهند شد.

 

مدیر کل بهزیستی لرستان یادآور شد: بهزیستی و دادگستری در زمینه کودکانی که در راستای تأمین مواد مخدر مصرفی والدین خود به کار روی می‌آورند، با اخذ تعهد از والدین مانع از فعالیت کودکان خواهند شد.

کد خبر 948891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha