در تقویت فرهنگ عفاف و حجاب باید کار کنیم

شهردار شهرستان ورامین گفت: در تقویت فرهنگ عفاف و حجاب باید کار کنیم و این مقوله بزرگ را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، محمد حسن فرجی رییس شورای اسلامی شهر ورامین در تجلیل از بانوان پرسنل شهرداری ورامین به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت : عفاف و حجاب از دستورات اسلام است که رعایت آن پاکدامنی و سلامت روان و شخصیت فرد را در پی دارد. چرا که حجاب و عفاف مصونیت زنان است نه محدودیت و این امر ریشه در هویت و ارزش های فرهنگ ایران و دستورات دین اسلام دارد.

 

در ادامه حسین دهقان شهردار ورامین در این نشست بیان داشت : بزرگ ترین درسی که از تعالیم اهل بیت علیهم السلام و بویژه آموزه های حضرت زهرا (س) می توانیم بیاموزیم ، حفظ و رعایت حجاب و عفاف بر پایه ثبات شخصیتی است.

 

وی همچنین افزود : در مورد تقویت عفاف و حجاب باید کار کارشناسی کنیم، حجاب و عفاف صرفا مختص بانوان نیست  بلکه مختص آقایان هم می باشد ، که نیازمند دقت و رعایت عمل است.

 

در ادامه محمد صمدی رییس اداره روابط عمومی شهرداری ورامین گفت: به فرموده حضرت علی (ع) زکات زیبایی، عفت و پاکدامنی است. امسال بالاترین سطح تبلیغات شهری پیرامون گرامیداشت روز عفاف و حجاب توسط اداره روابط عمومی شهرداری ورامین صورت گرفته است.

 

همچنین سرکار خانم زهرا هداوند میرزایی عضو شورای اسلامی شهر ورامین نیز گفت : در حوزه فعالیت فرهنگی مربوط به بانوان ، بیشترین فعالیت در این دوره شهرداری و شورا صورت گرفته است که برای اولین بار یک بانوی تحصیل کرده به عنوان مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار و شورا فعالیت می کند. رعایت عفاف و حجاب نیروهای شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نمونه بارز و برجسته ای جهت الگو سازی برای نسل جوان است.

 

در ادامه جلسه علی عباسی مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری ورامین اظهار داشت : توجه به امور بانوان و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب از مهم ترین کارهایی بوده که توسط سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی در طول سالیان گذشته انجام شده است. و ما خود را موظف می دانیم هر سال به مناسبت هفته عفاف و حجاب از زحمات و شایستگی های این قشر تحصیل کرده شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین تجلیل و قدردانی به عمل آوریم.

 

در پایان مراسم لیلا امیری مشاور فرهنگی و اجتماعی شهردار و شورای اسلامی شهر ورامین بیان داشت: توجه به امور بانوان همواره دغدغه اصلی اعضای شورا و شخص جناب شهردار بوده است که خوشبختانه در طول برنامه های اجرایی سال توجه بیشتری به این مقوله در مناسبت های مختلف صورت گرفته است.

کد خبر 948948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha