همکاری دادگاه اسرائیلی با شرکت جاسوسی صهیونیستها

روز دوشنبه ، یک قاضی دادگاه ولسوالی تل آویو شواهد ارائه شده توسط یک گروه حقوقی انگلیس را برای تایید اتهامات خود علیه این شرکت اسرائیلی کافی ندانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک دادگاه اسرائیل درخواست حقوقی سازمان عفو ​​بین الملل را برای ابطال مجوز فعالیت شركت جاسوسی NSO Group به اتهام تولید ابزارهای جاسوسی در فضای مجازی را رد کرد.

 

روز دوشنبه ، یک قاضی دادگاه ولسوالی تل آویو شواهد ارائه شده توسط یک گروه حقوقی انگلیس را برای تایید اتهامات خود علیه این شرکت اسرائیلی کافی ندانست.

 

سازمان عفو می گوید دولت ها در سرتاسر جهان از نرم افزار هک کردن تلفن همراه NSO ، Pegasus برای سرکوب فعالان مدنی استفاده می کنند.

 

گفته می شود که Pegasus ابزاری جاسوسی روی تلفن های همراه است که از نمونه استفاده آن جاسوسی دولت مصر از روزنامه نگاران است.

 

این گروه حقوق می گوید که پگاسوس علیه یکی از کارمندان خود استفاده شده است و از دادگاه تل آویو درخواست کرده است تا مجوز صادرات خود را صادر کند که توسط وزارت امور نظامی اسرائیل صادر شده است.

 

با این حال ، قاضی راشل برکای در حکم خود در روز دوشنبه ، دادخواست را رد کرد و ادعا کرد هیچ مدرکی مبنی بر اتهامات وجود ندارد.

 

«دانا اینگلتون» ، مدیر فناوری سازمان عفو این حكم را شرم آور و توهین به افرادی که تلفن آنها مورد جاسوسی قرار گرفته است، خطاب کرد.

 

این سازمان در بیانیه ای گفت: بر همگان ثابت شده است که محصولات این شرکت اسرائیلی از عربستان سعودی گرفته تا مکزیک به همه دولت ها کمک می کند از شهروندان خود جاسوسی کنند.

 

مطالعه دانشگاه تورنتو کانادا نشان می دهد رابطه مستقیمی بین این شرکت اسرائیلی با دولت های امارات، مکزیک، عربستان و بعضی از کشورهای عربی شمال آفریقا وجود دارد.

کد خبر 948979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha