هنرهای نقالی و پرده‌خوانی در مساجد استان زنجان احیاء می شود

نعمتی از احیای هنرهای نقالی و پرده خوانی در قالب تئاتر بچه های مسجد در زنجان خبر داد و گفت: در صورت بازگشایی مساجد، جشنواره تئاتر بچه های مسجد کار خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد تجربه خوبی برای زنجان بود، اظهار کرد: در مرحله نخست برگزاری این جشنواره گروه های تئاتر در مساجد شهر زنجان شناسایی شدند.

 

امیرنعمتی با اشاره به اینکه علیرغم مشکلاتی که در این مسیر بود 11 گروه نمایشی در 11 مسجد زنجان تشکیل شد، گفت: برای این گروه های نمایشی مربیانی از کارگردانان باتجربه استان زنجان معرفی شد و آموزش گروه ها آغاز گردید.

 

وی با بیان اینکه محتوای نمایشنامه های تعیین شده برای این گروه ها نمایشنامه هایی ارزشی بود، گفت: بیش از 70 نوجوانان و جوان تحت آموزش این کارگردانان قرار گرفتند.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پس از آمادگی گروه های نمایشی 40 اجرا توسط این گروه ها در سطح مدارس و مساجد زنجان انجام شد، گفت: در مراسم اختتامیه هم از گروه های نمایشی برتر تجلیل به عمل آمد.

 

نعمتی با یادآوری اینکه شرایط موجود در کشور و استان زنجان و تعطیلی مساجد موجب شده است تا فعالیت این گروه های نمایشی متوقف شود، ادامه داد: در  صورت بازگشایی مساجد فعالیت این گروه ها از سر گرفته خواهد شد و امسال هم این جشنواره را ادامه خواهیم داد.

 

وی از افزایش تعداد گروه های نمایشی در فصل جدید جشنواره تئاتر بچه های مساجد در زنجان خبر داد و گفت: تولید محتوای این نمایش ها در دست اقدام است.

 

رئیس حوزه هنری استان زنجان از احیاء هنرهای فراموش شده نقالی و پرده خوانی در قالب جشنواره تئاتر بچه های مسجد خبر داد و گفت: احیای هنرهای پرده خوانی و نقالی در مساجد با هدف توجه به هنرهای حماسی و ادبیات فارسی است.

 

به گفته نعمتی، در این طرح تلاش خواهد شد تا ارتباط بین حماسه عاشورا با هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه هدف از احیای این هنرها در قالب تئاتر بچه های مسجد پویایی مساجد و ایجاد نشاط در فعالیت های مسجد است، اظهار کرد: در این طرح ارتباط بین نسل امروز و نسل های حماسه ساز گذشته ایجاد خواهد شد.

کد خبر 948980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha