خدمت کریمانه اهالی مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) به هزار نیازمند/تولید چهار هزار ماسک در کارگاه خیاطی

حجت‌الاسلام والمسلمین قادری شربیانی گفت: خیریه و پایگاه بسیج مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) با همکاری خیران و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) و برخی از گروه‌های جهادی فعال در منطقه دولت‌آباد، تاکنون بیش از هزار بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع کرده است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید حسن قادری شربیانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اعضای پایگاه بسیج مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) با شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی خود را وقف مقابله با این ویروس کردند و در صف مدافعان سلامت قرار گرفته اند، اظهار کرد: ضدعفونی کردن بانک ها، ایستگاه های اتوبوس و سایر مکان های عمومی از اولین اقدامات این مسجد در مقابله با کرونا بود که با شروع موجب جدید شیوع کرونا این فعالیت، دوباره از سر گرفته شده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در شهر ری، دولت آباد، خیابان پروین اعتصامی، نبش خیابان شهادت) افزود: پایگاه مقاومت بسیج این مسجد در گام بعدی، اقدام به خریداری چند دستگاه و راه اندازی کارگاه خیاطی کرد و در دوره شیوع کرونا بیش از چهار هزار ماسک تولید کرد که با بازگشایی مساجد از شب های قدر از میزان این فعالیت کاسته شده ولی همچنان تداوم دارد.

 

وی گفت: پایگاه بسیج و هیئت امنای مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) همچنین دو تانکر حامل مواد ضدعفونی کننده تهیه کردند و یکی را در حیاط مسجد و دیگری را در محوطه فلکه دولت آباد مستقر کردند تا مردم بتوانند از آن برای ضد عفونی کردن سطوح منازل، خودروها و مغازه های خود استفاده کنند.

 

قادری شربیانی با بیان اینکه فعالیت مساجد در حوزه کمک مومنانه به نیازمندان و عمل به سخنان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال، بسیار خوب بوده است، اظهار کرد: خیریه و پایگاه بسیج مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) با همکاری خیران و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) و برخی از گروه های جهادی فعال در دولت آباد، تاکنون بیش از هزار بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع کرد.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: تعطیل شدن امکان برگزاری مراسم مذهبی به صورت حضوری موجب شد پایگاه بسیج این مسجد کاروان شادی در نیمه شعبان، سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و دهه کرامت و همچنین کاروان سوگواری در ایام شهادت اهل بیت (ع) کند به طوری که چند تن از نوجوانان و جوانان همراه با پرچم های متبرک به نام حضرات معصومان (ع) و سوار بر یک خودروی نیسان، زمینه مشارکت مردم در شادی یا سوگواری مذهبی را فراهم کردند.

 

وی درباره برنامه های مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) برای فصل تابستان، اظهار کرد: باتوجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد، هیچ برنامه ای فعلا در این مسجد به جز اقامه نماز جماعت برگزار نمی شود.

کد خبر 949012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha