عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ فرهنگ‌سازی نمی‌شود

قاسمی طوسی بابیان اینکه در جامعه ناهنجاری‌ها در شکل لباس، نوع پوشش و رفتار خانواده‌ها با یکدیگر مشاهده می‌شود، گفت: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سمیه قاسمی طوسی» امروز(24تیر) در همایش گرامیداشت عفاف و حجاب ویژه بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری کشورهای غربی بر روی مسائل فرهنگی کشورهای اسلامی است و عفت زنان جوامع اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: برنامه‌های ضد فرهنگی کشورهای غربی قبل از اینکه عفت زنان را نشانه بگیرند، غیرت مردان را نشانه گرفته‌اند که نتیجه آن تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

 

وی بابیان اینکه عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست بلکه شامل مردان نیز می‌شود، ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب در همایش‌ها و برنامه‌ها مردان جامعه هم باید حضورداشته باشند چون این هفته ازنظر عفاف و غیرت مربوط به آن‌ها هم می‌شود.

 

قاسمی طوسی خاطرنشان کرد: مردان اول انقلاب و بعضی از مردان امروز جامعه ازنظر اعتقادات و باورهای دینی با یکدیگر تفاوت دارند که نتیجه آن وضع موجود می‌شود و در این زمینه باید ریشه‌یابی و فرهنگ‌سازی کرد و ببینیم چه اقدامات و چه عملکردهایی موجب ایجاد وضعیت موجود شده است.

 

وی بابیان اینکه در جامعه ناهنجاری‌ها در شکل لباس، نوع پوشش و رفتار خانواده‌ها با یکدیگر مشاهده می‌شود، گفت: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کرد.

*اسلام بیشترین احترام را به زن قائل شده است

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» نیز در این همایش بابیان اینکه دشمن از مسیر تهاجم فرهنگی برای ضربه زدن به بنیان خانواده جوامع اسلامی برنامه‌ریزی کرده، گفت: امروز وضعیت حجاب و عفاف در جامعه شرایط مطلوبی ندارد و در استان مازندران نیز برخی مسافران با ظاهر نامناسب در سطح شهرهای ساحلی حضور پیدا می‌کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بابیان اینکه خداوند در قرآن کریم بارها به مسئله حفظ عفاف، حجاب و پاک‌دامنی اشاره‌کرده است، افزود: حفظ حجاب و عفاف فقط برای بانوان نیست بلکه برای آقایان نیز است و این مسئله مهم باید از هر دو طرف رعایت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در هیچ دین و آیینی به‌اندازه دین اسلام برای زن احترام و حرمت قائل نشده است و قرآن کریم توصیه‌هایی در این خصوص درآیات مختلف دارد و به‌وضوح به این امر اشاره‌کرده است.

 

حجت‌الاسلام حیدری به هفت مورد از توصیه‌های قرآنی در خصوص عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: کنترل چشم و پرهیز از نگاه نامحرم که تیری از تیرهای شیطان است، حفظ پاک‌دامنی و حیا و رعایت عفت علی‌الخصوص برای زنان، پوشیدگی سر و بدن، پوشیده نگه‌داشتن زینت و زیبایی، راه رفتن بامتانت و باوقار به‌گونه‌ای که جلب‌توجه نشود، پرهیز از نرم‌گویی و دلربایی، متین و نیکو و باابهت سخن گفتن ازجمله توصیه‌های قرآن کریم در خصوص عفاف و حجاب است.

 

وی بابیان اینکه بسیاری از کشورها به مسئله حجاب و عفاف هیچ نوع اعتقادی ندارند و در بسیاری از آن‌ها بنیان خانواده از بین رفته است، گفت: در بسیاری از جوامعی که به مسئله عفاف اعتقادی ندارند شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی، خیانت، تزلزل بنیان خانواده و... هستیم.

به گزارش شبستان، در این همایش از بانوان محجبه شاغل در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 949020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha