پوشش طیف وسیع اخبار با نگاه کارشناسانه بدون جهت گیری، عامل اشتیاق مردم به استفاده از خبرگزاری شبستان

کوشکی گفت: انتشار طیف وسیعی از اخبار و رویدادها و به خصوص رویدادهای فرهنگی و مذهبی با نگاهی کارشناسانه و به دور از جهت گیری، جمع کثیری از مردم را مشتاق به استفاده از خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه تاثیر گذار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و «حشمت کوشکی»، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

از نظر شما نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

رسانه های دینی در جامعه امروز، نقشی مهم و تاثیرگذاری دارند و در عصر انفجار اطلاعات و در شرایطی که امروزه افراد به آسانی می توانند نظرات و افکار و عقاید خود را نشر دهند، نقش رسانه های دینی در تنویر افکار عمومی و جهت دهی به باورهای جوانان و عامه مردم در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی، نقشی انکار ناپذیر است.

 

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

شخصا معتقدم که رسانه های دینی بایستی با اتخاذ استراتژی صحیح و استفاده از سیره ناب ائمه اطهار (ع) با سیل عظیم تبلیغات بیگانگان مقابله کرده و برتری خود را در حوزه رسانه اثبات کنند.

استفاده از افراد صاحب نظر و دارای اندیشه های ناب، برملا کردن پشت پرده تبلیغات فریبنده دشمن، انتشار واقعیت ها و شفاف سازی در حوزه رسانه و حضور تمام وقت و گسترده در حوزه اطلاع رسانی نیز در امر مقابله با رسانه های معاند و بیگانه اثر گذار است.

 

رسانه های دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

 برای جذب مخاطبان جوان لازم است تا انگیزه های لازم را در آنان تقویت کرد و با تولید پیام ها و اخبار جذاب و همچنین استفاده از تکنیک های به روز و جوان پسند در حوزه اطلاع رسانی، می توان مخاطبان جوان را جذب یک رسانه کرد و پاسخ به نیازهای مختلف مخاطبان و علمی بودن مطالب منتشر شده نیز عاملی دیگر در جذب آنان است.

 

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی و شهری را چگونه ارزیابی می کنید و نظر شما پیرامون فعالیت و عملکرد این خبرگزاری در پوشش حوزه های مختلف خبری چیست؟

خبرگزاری شبستان همواره با انتشار سریع اخبار و رویدادها و استفاده از خبرنگاران توانمند، دانش محور و متعهد توانسته است به عنوان یک رسانه مطلوب جایگاه خود را در میان خیل عظیم رسانه های گروهی تثبیت کند.

به علاوه انتشار طیف وسیعی از اخبار و رویدادها و به خصوص رویدادهای فرهنگی و مذهبی با نگاهی کارشناسانه و به دور از جهت گیری، جمع کثیری از مردم را مشتاق به استفاده از این رسانه تاثیر گذار کرده است.

همچنین خبرگزاری شبستان در پوشش های خبری حوزه های مختلف و برای آگاهی رسانی از برنامه های انجام شده و در نظر گرفته شده نیز با ادارات و سازمان های مختلف، همواره تعامل مطلوبی داشته است.

کد خبر 949238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha