اجرای پویش قرائت زیارت جامعه کبیره و توسل به امام رضا (ع)

بهمن زادگان گفت: همزمان با روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) و به همت کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» شهرستان جهرم پویش قرائت زیارت جامعه کبیره وتوسل به این امام همام به اجرا در می آید.

«محمدصادق بهمن زادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) در شب 23 ذیقعده پویشی به همت کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم به اجرا در می آید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم افزود: برخی از بزرگان در خصوص 23 ماه ذیقعده آورده اند که مستحب است در این روز، مولای خود امام رضا (ع) را چه از دور و چه از نزدیک زیارت کنند چه با زیارت های معروفی که در روایات در این مورد وجود دارد یا سلامی که از دور و نزدیک برای ایشان فرستاده می شود. 

 

وی بیان کرد: به نیت دعا برای سلامتی امام زمان(عج) ، رفع هم و غم از دل های محبان اهل بیت (ع)، رفع ویروس منحوس کرونا، سلامتی و شفای کامل تمامی بیماران به ویژه بیماران کرونایی و همچنین برآورده شدن حاجات پویش قرائت زیارت جامعه کبیره و توسل به امام رضا (ع) انجام می شود.

 

بهمن زادگان خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این پویش روز سه شنبه ۲۴ تیرماه مصادف با شب ۲۳ ذیقعده بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا است.

 

وی ادامه داد: این پویش به دلیل شرایط کرونایی و دوری از تجمعات در مساجد برگزار نمی شود و در منازل شهروندان و محبان اهل بیت به اجرا در می آید.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم در پایان اظهار کرد: شهروندان می توانید با قرائت این زیارت ارزشمند دیگران را نیز به این زیارت و توسل دعوت کنند.

 

به گزارش شبستان، قدیمی ترین سندی که برای روز ۲۳ ذیقعده آمده مربوط به سید ابن طاووس است كه در كتاب اقبال الاعمال خود وظایف مسلمانان را به مناسبت ایام بیان كرده و گفته است که من در كتاب های بزرگان دیدم كه برای روز ۲۳ این ماه زیارت مخصوص امام رضا (ع) را مطرح كرده اند.

 

کد خبر 949258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha