۶۵۰ میلیارد تومان به راه‌آهن چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد

خادمی گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای اتمام راه آهن سراسری چهارمحال و بختیاری مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «خیرالله خادمی» امروز (سه ‌شنبه ۲۴ تیر) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی این استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در سالن ابن سینای رحمتیه برگزار شد، اظهار داشت: تمامی قطعات طرح به مناقصه گذاشته شده و هم اینک سراسر این محور وارد مرحله اجرایی شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: برای ایستگاه های این طرح نیز پیمانکار مشخص شده است و امید است بتوان این طرح را تا سال آینده تکمیل کرد.

 

خادمی بابیان اینکه ۲ طرح راه‌آهن سراسری و چهار خطه شهرکرد - بروجن - لردگان در ردیف طرح‌های مهم و اولویت‌دار امسال کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: این مهم، اعتبارات خوبی را به این طرح ها اختصاص داده که می‌تواند تحول آفرین باشد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت ۳۲ درصدی این طرح خبر داد و گفت: با تامین اعتبار مناسب تلاش میشود تا این طرح تا پایان دولت به بهرهبرداری برسد.

 

خادمی از رشد ۲ و نیم برابری اعتبارات زیرساخت‌های راه این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبارات پشتوانه خوبی برای اجرای طرح‌های حوزه راه این استان به شمار می‌رود.

 

وی در ادامه به چهار خطه شهرکرد - بروجن - لردگان نیز اشاره کرد و افزود: بزرگراه شهرکرد به لردگان اتصال کننده فلات مرکزی به جنوب کشور است که ۷۰ درصد ترافیک این محور ترانزیتی است و یکی از ضرورت‌های نه تنها این استان بلکه کشور است که با اهتمام جدی در حال پیگیری است.

 

خادمی تصریح کرد: از 165 کیلومتر این محور، 107 کیلومتر آن انجام شده، 14 کیلومتر آن در تکمیل است و 14 کیلومتر آن تا پایان سال به بهره‌برداری میرسد اما 10 کیلومتر باقی مانده آنکه در منطقه جغرافیایی سختی واقع شده و شامل پل و تونل میشود هم اینک 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

کد خبر 949320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha