وظیفه رسانه هايي چون شبستان خنثی سازی توطئه ها و انتقال معارف عقلانی و وحیانی است

آیت الله حسینی‌خراسانی با اشاره به جایگاه رسانه دینی از جمله شبستان در نشر حقایق گفت: اساسا وظیفه رسانه دینی خنثی سازی توطئه های فرهنگی و سیاسی دشمنان و انتقال معارف عقلانی، فطری و وحیانی به جامعه است.

آیت الله «سید احمد حسینی خراسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به نقش و جایگاه رسانه های دینی در جامعه اظهار داشت: مستحضر هستید که همواره یکی از مؤثرترین و مهمترین ابزارها در عرصه اطلاع رسانی، تبیین حقایق، نشر معارف و با مبارزه با کج روی، کج اندیشی و کج فهمی در همین تبلیغ است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز بحث تبلیغ یک عرض عریضی پیدا کرده است، گفت:یک روزی تنها صحبت از رسانه ملی بود که امام خمینی(ره) از آن به عنوان دانشگاه ملی و مرکز نشر اندیشه های ناب دینی یاد می کردند ولی امروز رسانه ها، گستره بیشتری پیدا کرده اند.

 

وی با تأکید بر این که پیام رسانی به موقع و سنجیده بر عهده رسانی دینی است، خاطرنشان کرد: امروزه خیلی از شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و رسانه های حجیم داخلی ما از سوی رسانه های بین المللی که دشمن ما هستند به صورت شبانه روزی، سم پاشی می شوند و از طرف دیگر بداخلاقی، بی دینی و بی حیایی را ترویج می‌کنند به ویژه رونق دادن به بی حیایی یکی از مهمترین کارهایی است که امروز معاندان اسلام، مخالفان انسانیت و دشمنان ارزش های انسانی پیگیری می‌کنند.

 

آیت الله حسینی‌خراسانی در ادامه عنوان کرد: در این شرایط اهمیت نقش رسانه های دینی، مذهبی، علمی و فرهنگی بیش از پیش مشخص می‌شود که باید حضوری جدی، کارشناسانه و هنرمندانه داشته باشند تا هم بتوانند نقشه های شوم شیاطین را خنثی کنند و هم فضای مورد نیاز برای گروهای موافق و اقشار مختلف را فراهم کند.

 

وی بیان داشت: ما امروز در شرایط جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و از جمله تبلیغاتی قرار داریم و مرتب مواضع و اندیشه های ما از سوی پادگان های فکری دنیا، بمباران می‌شود به همین دلیل باید برای دفاع از اندیشه ناب اسلامی از طریق رسانه اقدام کنیم، البته ما یک خرسندی هم داریم چون مواضع، روش ها و مبانی ما حق و نشأت گرفته از عالم غیب و متکی بر وحی و فطرت و معتضد به عقل و فکر بشری است، از این رو ما حرف برای گفتن زیاد داریم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مدیران رسانه های دینی باید توجه ویژه ای در این شرایط به اوضاع عمومی کشور داشته باشند، گفت: امروزه بر کسانی که تعلق خاطر به دین دارند و علاقه مند به پیشرفت و ارتقای ارزش های انسانی هستند و از طرفی مدیریت یک رسانه را برعهده دارند باید از این شرایط به احسن وجه استفاده کرده و کارهای اساسی را رقم بزنند.

 

وی اضافه کرد: مدیران رسانه ای ما به ویژه در رسانه های دینی از جمله خبرگزاری شبستان باید دو رویکرد را در پیش خود ببینند، نخست خنثی سازی و برملا سازی سیاست های مسموم و آلوده دشمنان دین و بشریت و عقل و فطرت و دوم ارائه علوم و معارف به جامعه.

 

آیت الله حسینی‌خراسانی در پایان خاطرنشان ساخت: ما از منابع گرانسنگی همچون قرآن و روایات برخوردار هستیم از این رو رسانه های دینی ما باید مردم را با بهره گیری از آموزه های قرآن و عترت با ارزش های عقلانی، وحیانی و فطری آشنا کرده و زمینه را برای مقابله هرچه بیشتر با تهاجم های فرهنگی آماده کنند.

کد خبر 949336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha