بیش از یک هزار نمونه خون بند ناف در استان اردبیل ذخیره سازی شده است

اوچی اردبیلی گفت: بیش از یک هزار نمونه خون بند ناف در استان اردبیل ذخیره سازی شده است که با فرهنگ سازی این فرآیند علمی در خانواده ها امیدواریم مشارکت بیشتر و بهتری برای اهدا این خون به بانک خون بند ناف باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مهران اوچی اردبیلی» امروز (25 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان در جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: خدمات جهاددانشگاهی و مرکز رویان در استان به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی در سطح جامعه به خوبی دیده می شود و امیدواریم بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری در این خصوص به مردم استان ارائه دهیم.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: ارائه خدمات به زوجین نابارور و ذخیره سازی خون بند ناف از مهمترین خدمات پزشکی مرکز رویان در استان اردبیل است که تاکنون خانواده بسیاری توانسته اند با استفاده از ظرفیت های این مرکز از این خدمات بهره مند شوند.

 

وی اعلام داشت: ارائه تسهیلات به زوجین نابارور طی 4 سال متوالی که در استان اردبیل اجرایی شده و تاکنون زوجین توانسته اند از 80 درصد خدمات رایگان مرکز رویان بهره مند شوند.

 

اوچی اردبیلی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل با همکاری بنیاد برکت برای اولین بار توانسته تفاهم نامه ای در خصوص حمایت مالی از زوجین روستایی داشته باشند که تاکنون 66 نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: امیدواریم این الگوبرداری در سراسر کشور نهادینه شود و حمایت های جدی از زوجین روستایی توسط بنیاد برکت صورت گیرد تا مرکز رویان بتواند خدمت بیشتری به این زوجین ارائه دهد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: ارائه تسهیلات وام و دیگر کارهای حمایتی از مهمترین برنامه های جهاد دانشگاهی برای حمایت از زوجین نابارور است که از خدمات مرکز رویان برای فرزندآوری بهره مند شوند.

کد خبر 949641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha