خادمیاران رسانه ای در کرمان روز زیارتی امام رضا را گرامی داشتند

همزمان با فرا رسیدن بیست و سوم ذیقعده، روز زیارتی امام هشتم؛ خادمیاران رسانه ای در استان به نشر تولیدات امام رضایی در فضای مجازی اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، همزمان با فرا رسیدن بیست و سوم ذیقعده، روز زیارتی امام هشتم؛ خادمیاران رسانه ای در استان به نشر تولیدات امام رضایی در فضای مجازی اقدام کردند.

 

این تولیدات در قالب های کلیپ، پست، هشتک، استوری، تبلیغ پخش زنده از حرم و... انجام و ساعت به وقت عاشقی(۸ صبح و ۸ شب) برای زیارت آن حضرت از راه دور و قرائت صلوات خاصه امام رضاعلیه السلام تبلیغ شد.

 

بازنشر گسترده «خلق آثار هنری مزین به نام امام رضا(ع) توسط خادمیار جیرفتی» در آستانه ۲۳ ذیقعده از دیگر اقدامات خادمان رسانه ای استان کرمان به شمار می رود.

 

الهام عبداللهی از هنرمندان شهرستان جیرفت و رابط کانون هنر خادمیاران رضوی این شهرستان، با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان ۱۵ تندیس مسی  طراحی و ساخته شد؛ گفت:ساخت این تندیس ها با طراحی انتزاعی و برگرفته از صحن و سرای حرم امام رضا(ع) است که با تکنیک حکاکی روی مس انجام شده و بیش از یک ماه زمان برده است.

 

امسال ۲۳ ذیقعده مقارن روز چهارشنبه است؛ چهارشنبه های امام رضایی؛ خادمان رسانه ای استان کرمان استوری چهارشنبه های امام رضایی این هفته را با عنوان «من رسیدم؛ خادم مجاهد» تولید و در فضای مجازی منتشر کردند که مورد توجه ویژه آستان قدس رضوی قرار گرفت. این استوری با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و گرفتن شهادت از امام رضا طراحی و تولید شده است.

 

 

بر اساس این گزارش؛ طبق ترجمه آنچه که سید بن طاووس در کتاب الإقبال بالأعمال الحسنه، در ذیل اعمال روز ۲۳ ذی القعده آورده چنین است «در بعضی از کتاب‌های دانشمندان غیر عرب دیده ام که زیارت امام رضا (ع) در روز ۲۳ ذی القعده، از نزدیک یا دور، به وسیله یکی از زیارات معروف یا آنچه که شبیه زیارت است، مستحب است. البته باید یادآور شد که در روایتی، امام رضا (ع) در این روز به شهادت رسیده اند. از این رو زیارت امام، ثواب ویژه‌ای دارد.»

 

 

صلوات خاصه حضرت

 

اَللّهُمَّ صَلِّی عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الاِْمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَْرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلوةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ

 

خدایا درود فرست بر على بن موسى الرضا آن امام پسندیده با تقواى پاک و حجت تو بر هر که روى زمین و هر که در زیر زمین است آن راستگوى شهید درودى بسیار و تام و تمام و پاکیزه و پیوسته و پى در پى و دنبال هم مانند بهترین درودى که مى فرستى بر یکى از دوستانت

 

 

زیارت مختصر امام رضا علیه السلام

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِىَّ اللَّهِ وَابْنَ وَلِیِّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْهُدى وَالْعُرْوَةَ الْوُثْقى وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّکَ مَضَیْتَ عَلى ما مَضى عَلَیْهِ آبآؤُکَ الطّاهِرُونَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ لَمْ تُؤْثِرْ عَمىً عَلى هُدىً وَلَمْ تَمِلْ مِنْ حَقٍّ اِلى باطِلٍ وَاَنَّکَ نَصَحْتَ لِلَّهِ وَلِرَسُولِهِ وَاَدَّیْتَ الاَْمانَةَ فَجَزاکَ اللَّهُ عَنِ الاِْسْلامِ وَاَهْلِهِ خَیْرَ الْجَزآءِ اَتَیْتُکَ بِاَبى وَ اُمّى زآئراً عارِفاً بِحَقِّکَ مُوالِیاً لاَِوْلِیآئِکَ مُعادِیاً لاَِعْدآئِکَ فَاشْفَعْ لى عِنْدَ رَبِّکَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلاىَ یَا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ اَشْهَدُ اَنَّکَ الاِْمامُ الْهادى وَالْوَلِىُّ الْمُرْشِدُ اَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ مِنْ اَعْدآئِکَ وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ بِوِلایَتِکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ

 

سلام بر تو اى ولى (و نماینده ) خدا و فرزند ولى او سلام بر تو اى حجت خدا و فرزند حجت او سلام برتو اى پیشواى هدایت و رشته محکم حق ، و رحمت خدا و برکاتش نیز بر تو باد گواهى دهم که تو به همان راهى رفتى که پدران پاکت بدان راه رفتند درودهاى خدا بر ایشان باد اختیار نکردى کورى (گمراهى ) را بر هدایت و تمایل نگشتى از حق بسوى باطل و تو براستى خیرخواهى کردى براى خدا و پیامبرش و پرداختى امانت را پس خداوند پاداشت دهد از دین اسلام و مسلمانان به بهترین پاداش ، آمده ام پدرم و مادرم به فدایت به درگاه تو براى زیارت با معرفت به حق تو و دوستدارم دوستانت را و دشمنم با دشمنانت پس شفاعت کن از من در نزد پروردگارت. سلام بر تو اى مولا و سرور من اى فرزند رسول خدا و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد گواهى دهم که توئى امام راهنما و سرپرست با رشد و هدایت بیزارى جویم بدرگاه خداوند از دشمنانت و تقرب جویم بدرگاه خدا بوسیله دوستى تو درود خدا و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد.

کد خبر 949658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha