رواج فرزندآوری در خانواده‌ها نیازمند فراهم کردن زمینه‌های رفاه اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: تکثیر نسل و رواج فرزندآوری در خانواده‌ها نیازمند فراهم کردن زمینه‌های رفاه اجتماعی توسط دستگاه‌های اجرایی و اجرای سیاست‌های تشویقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی»، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز امروز صبح، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش جمعیت زمینه‌ساز اقتدار کشور است و در همین راستا باید مساله جهاد فرزندآوری مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار کرد: باید این موضوع در اولویت برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در سطح جامعه باشد.

وی با بیان اینکه باید برای تکثیر نسل در جامعه فرهنگ‌سازی مناسبی ایجاد شود تا جهاد در امر ازدیاد نسل و افزایش جمعیت در کشور رخ دهد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید به مساله فرزندآوری توجه کنند و با عمل متحدانه به سیاست‌های مقام معظم رهبری با خطر بحران جمعیتی روبرو نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: مساله تکثیر نسل مورد تاکید خداوند متعال نیز بوده به طوری که در قرآن کریم نیز به این امر اشاره شده است.

وی تشکیل کمیته تخصصی در شورای فرهنگ عمومی را مهم عنوان کرد و گفت: این کمیته چندین کار شاخص را مشخص و اجرای آن را بررسی و عملی کند و پیگیرمصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی باشد.

 قریشی اظهار کرد: همچنین به انتخاب اسامی مناسب برای افراد و مجموعه‌ها نیز در شورای فرهنگ عمومی باید پیگیری شود تا اسامی مناسبی در سطح جامعه ترویج یابد.

کد خبر 949698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha