۳ هزار و ۵۹ معلول لنگرودی خدمات توانبخشی دریافت می کنند

بهزیستی مهم ترین نهاد تخصصی حمایتی دولتی است که سه هزار و ۵۹ پرونده توان بخشی و چهار هزار و ۲۱ خانواده ماهیانه از بهزیستی شهرستان مستمری دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، جمعی از پرسنل و نمایندگانی از شرکای اجتماعی از جمله موسسات خیریه، مجتمع های خدمات بهزیستی غیردولتی، مراکز توان بخشی، روانشناسی و ... امروز( چهارشنبه، ۲۵ تیر) به مناسبت هفته بهزیستی با فرماندار شهرستان لنگرود دیدار کردند.

سیروس شفقی در این مراسم با اشاره به اینکه ملاک تشکیل یک سازمان و نامگذاری یک روز در تقویم رابطه مستقیمی با اهمیت آن سازمان و جامعه هدف دارد، گفت: هفته بهزیستی نشان از حساسیت و ارزش کار این نهاد دارد و سازمان بهزیستی مهم‌ترین و مقدس‌ترین نهاد در ارائه خدمات در کشور است.

فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه بهزیستی از معدود سازمان‌هایی است که آسیب های اجتماعی و نارسایی ها را به صورت علمی و کارشناسی مورد مطالعه قرار می دهد افزود: استفاده از افراد متخصص و تحصیل کرده در بهزیستی گویای این مطلب است و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم ترین اهداف بهزیستی است.

وی بهزیستی را سایه آرامش دانست و اذعان کرد: کودکان، زنان، سالخوردگان، معلولان و بزهکاران پنج گروه هدفی است که تمام توان و تلاش این مجموعه در خیر رساندن، پویایی، تسهیل خدمات و مساعدت به پنج گروه باید در سرلوحه کارهای این سازمان باشد.

*پرداخت  ۵۱۸ میلیون تومان مستمری ماهیانه به مددجویان بهزیستی در لنگرود

پیمان محمدی پور نیز در این جلسه چهل سالگی بهزیستی را آغاز بالندگی بهزیستی و مسیری برای شفافیت، تحقق خدمت و ارتقا سلامت اجتماعی در خانواده دانست و گفت: بهزیستی مهم ترین نهاد تخصصی حمایتی دولتی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنگرود با بیان اینکه تمام تلاش در تامین حداقل نیازهای اساسی گروه های کم درآمد جامعه است، تصریح کرد: هدف مجموعه بهزیستی این است که ضمن حفظ ارزش ها، کرامت والای انسانی و با تکیه بر مشارکت های مردم و همکاری دستگاه های زیر ربط ، خدمات توان‌بخشی، حمایتی، بازپروری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را گسترش دهد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۹ پرونده توان بخشی در شهرستان خدمات دریافت می کنند، اظهار کرد: چهار هزار و ۲۱ خانواده ماهیانه از بهزیستی شهرستان مستمری دریافت می کنند که بهزیستی لنگرود در ماه ۵۱۸ میلیون تومان مستمری به مددجویان پرداخت می کند.

 

محمدی پور در خصوص توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶ به ۹۹ نفر از جامعه هدف تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد که برای بیش از ۱۲۰ نفر نیز اشتغال ایجاد شد.

رئیس اداره بهزیستی لنگرود پیشگیری در حوزه معلولیت ها و آسیب های اجتماعی را یکی از مهم ترین اهداف عنوان و خاطرنشان کرد: غربالگری شنوایی ۵۹۹ نوزاد در بدو تولد، سنجش شنوایی دو هزار و ۱۹ کودک سه تا ۶ ساله، سنجش بینایی چهار هزار و ۶۰۰ کودک و ارجاع ۱۱۷ نفر به متخصص و آموزش مهارت زندگی و پیش از ازدواج هزار و ۷۵۹ نفر از جمله اقدامات انجام شده در راستای تشخیص به هنگام است.

محمدی پور ادامه داد: چرخه خدمت اورژانس اجتماعی در شهرستان تکمیل شد و در سه ماهه اخیر بیش از ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر خدمات مشاوره تلفنی، مداخله ای و حضوری دریافت کردند.

گفتنی است، در هفته مبارزه با مواد مخدر مسابقه تولید محتوای الکترونیکی برای پیشگیری از اعتیاد توسط بهزیستی طراحی شد که ۱۱ اثر به دبیرخانه ارسال و بعد از داوری توسط کارشناسان، سه اثر انتخاب شد که در پایان این جلسات از نفرات برگزیده تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 949734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha