مسیر معنوی،  انسان و جامعه را خلاق می‌کند

حجت الاسلام اسکندری با تبیین اثر معنویت بر فرد و جامعه، آن را عاملی برای خلاقیت فرد و مقاومت جامعه در برابر هر گونه فشاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوئین میاندشت، حجت الاسلام «حسن اسکندری» در خطبه های نماز جمعه شهرستان بوئین میاندشت با بیان اینکه رعایت تقوای الهی، قدرت معنوی، قدرت اقتصادی را تامین می کند، گفت: آنچه که شخص را خلاق می سازد و جامعه را در مقابل فشارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی قدرتمند می کند،  قرار گرفتن در هرمسیری، از جمله مسیر معنوی است.
امام جمعه بوئین میاندشت با تاکید بر اینکه تقوای انسان های سیاسی از انسان های عادی جامعه مهم تر است، بیان کرد: یک مسئول باید در رعایت تقوا کوشا تر باشد زیرا اگر انسان که بتواند بر هوای نفس غلبه کند، می تواند فریب قدرت های شر را نخورد.
وی با یادآوری اینکه فرماندهان شهید و مسئولان موفق، تقوا را رعایت می کردند، افزود: مکتب شیعه دارای پیشوایانی الگو  و کشور تربیت کننده شهدایی که احساس غرور و ایجاد انگیزه به مردم می دهندکه این دو ویژگی، سبب حرکت است از این رو  مردم حق دارند به  مسئولان کشوری که دارای چنین الگوهایی هستند، درصورت که سست حرکت کنند، اعتراض نمایند.
حجت الاسلام اسکندری با یادآوری اینکه مردم در مواردی مانند نابسامانی اقتصادی و کرونا همگام و حتی پیش از مسئولان حرکت کردند، مطرح کرد: صندوق های قرض الحسنه، هیات های مذهبی، موکب های مردمی در ایام اعیاد قربان تا غدیر حرکت ویژه برای دستگیری از مردم و محرومان جامعه داشته باشند.
امام جمعه بوئین میاندشت اقدامات صورت گرفته برای معلولان شهرستان را تقدیر کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان استانی اداره بهزیستی به مددجویان روستا با توجه به تفاوت امکانات در روستا و شهر شد.
وی حملات دشمن به نهاد شورای نگهبان را نشان از اثر گذاری و نفوذ ناپذیری عنوان کرد و افزود: این شورا یکی از ستون های انقلاب اسلامی است و در طول انقلاب اسلامی مانع از حضور ناخالصی های بسیاری در نظام جمهوری اسلامی ایران شده است./

کد خبر 950104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha