باید هنرستان های کوچک ساخته شود

آقا خانی گفت: باید در آموزش و پرورش نگرش تغییر کند و دنبال هنرستان های بزرگ نباشیم. باید هنرستان هایی که نیاز به تجهیزات سنگین و گران نداشته باشند را توسعه دهیم.

«ابراهیم آقاخانی» در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان گفت: طبق آمار و اطلاعات سمت و سوی متقاضیان به سوی شاخه فنی و حرفه ای است اما دولت برای توسعه هنرستان ها با مشکلات اعتبارات برای ساخت و ساز و تجهیزات رو به رو است.

 

مدیرکل اسبق فنی و حرفه ای آموزش و پرورش افزود: در 15 و 20 سال پیش توانستیم از سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور که اکنون سازمان برنامه و بودجه است، اعتبارات خوبی دریافت کنیم و یک مرحله هنرستان ها را تجهیز کردیم.تا جایی که اطلاع دارم از آن زمان به بعد منابعی برای تجهیز هنرستان ها تخصیص نشده است.

 

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه تامین تجهیزات پر هزینه است نمی توان هنرستان خالی ساخت. چون تجهیزات وجود ندارد به سمت ساخت مدارس ابتدایی و راهنمایی می روند.

 

نائب رئیس کمیسیون امور اجتماعی مجمع خیرین مدرسه ساز بیان کرد: باید هنرستان هایی که نیاز به تجهیزات سنگین و گران نداشته باشند را توسعه دهیم. می توانیم  رشته هایی را افزایش دهیم که نیاز به تجهیزات سنگین نداشته باشند.

 

آقاخانی گفت: می توانیم به رشته های سبک همانند حسابداری، هتلداری و فناوری های جدید ورود پیدا کنیم. در یک فضای کوچیک هم می توانیم چند کلاس را به کارگاه تبدیل کنیم و رشته های سبک را دایر کنیم.

 

وی بیان کرد: باید در آموزش و پرورش نگرش تغییر کند و دنبال هنرستان های بزرگ نباشیم و هنگامی که توانایی تامین اعتبارات تجهیزات سنگین داشتیم رشته های پر هزینه تر را انتخاب کنیم.

 

نائب رئیس کمیسیون امور اجتماعی مجمع خیرین مدرسه ساز تصریح کرد: کشور وضعیت اقتصادی نامناسبی دارد و درصد بیکاری بالا است. اگر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش را افزایش دهیم خیلی می تواند به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کند.

 

وی خاطر نشان کرد: باید سریع به سمت توسعه شاخه های فنی  و حرفه ای برویم چون دانش آموز پس از فارغ التحصیلی کارآفرین می شود اگر قرار باشد پشت کنکور بمانند و مهارتی نداشته باشند آمار بیکاری افزایش می یابد.

 

 

کد خبر 950247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha