عدم توجه به اصل شفاف سازی به مشکلات کشور دامن می زند

طاهری یکی از دلایل مشکلات کشور را عدم توجه به اصل وحدت فرماندهی و شفاف سازی خواند و گفت: متاسفانه سامانه اطلاعاتی از موضوعات مهم کشور دردسترس نیست و همین عدم شفافیت به مشکلات دامن می زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران به کاهش هشت برابری ارزش پولی ملی ایران در طول هشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های امروز جامعه و خانواده ها مشکل بیکاری جوانان است.

 

مصطفی طاهری به پتانسیل های کشور در عرصه های مختلف بالاخص نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: حوادث طبیعی و شیوع ویروس کرونا در ایران نشان داد که نیروی انسانی در هر قشری بدون چشم داشتی به یاری مردم شتافتند.

 

وی یکی از دلایل مشکلات کشور را عدم توجه به اصل وحدت فرماندهی خواند و گفت: متاسفانه سامانه اطلاعاتی از موضوعات مهم کشور دردسترس نیست و همین عدم شفافیت به مشکلات دامن می زند.

 

طاهری به اولویت های مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: رونق تولید و افزایش اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام بانکی و پولی، عدم وابستگی به نفت، حل مشکلات ازدواج و مسکن جوانان و حل مشکلات فضای مجازی از اهم این اولویت هاست.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه 90 درصد گردش مالی کشور از طریق بانک ها انجام می شود، گفت: نظام بانکی و پولی کشور نیازمند اصلاح است.

 

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی میزان درآمد مالیاتی استان در سال جاری را 2 هزار میلیارد تومان خواند و گفت: تنها یک چهارم این درآمد به استان زنجان اختصاص می یابد.

 

وی در ادامه به طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی در مجلس اشاره کرد و گفت: ارائه چنین طرح‌هایی باید منجر به توانمند شدن قشر پایین جامعه شود.

 

وی با یادآوری اینکه  کشور در حال حاضر مسیر توسعه را تجربه می‌کند، افزود: عدالت حکم می‌کند جامعه در هر مسیری که گام می‌نهد، به اقشار کم درآمد توجه کند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای احداث کارخانه فن‌آوری در زنجان اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد احداث این کارخانه توسط استان انجام می شود.

 

به گفته وی، تجهیز و آماده‌سازی این فضا برای فعالیت بر عهده معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است و این فضا برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای فناوری در نظر گرفته خواهد شد.

 

طاهری به پروژه دو‌خطه کردن راه‌‌آهن زنجان – قزوین به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه هم‌اکنون بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

 

 

کد خبر 950328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha