تقویت حوزه‌های علمیه در راستای خدمت به جامعه اسلامی ضروری است

حجت‌الاسلام غفاری گفت: تقویت کانون‌های مذهبی و اماکن آموزش فرهنگ دینی به‌خصوص حوزه‌های علمیه در راستای خدمت به جامعه اسلامی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی غفاری» امروز (28 تیر) در مراسم واگذاری مدارس علمیه خواهران شهرستان ساری به نماینده جدید ولی‌فقیه در مازندران بیان کرد: حوزه‌های علمیه امانت‌دار میراث گران بهایی هستند که از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به ما رسیده و زحمات زیادی برای حفظ و انتقال آن کشیده شده است؛ بنابراین رسالت بسیار سنگینی در این راستا داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران افزود: شهرستان ساری دارای 2 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی حوزوی بانوان است که حمایت‌های زیادی از سوی آیت‌الله نورالله طبرسی (ره) مؤسس مدارس علمیه الزهرا (سلام‌الله علیها) و نورالزهرا (سلام‌الله علیها) و نماینده فقید ولی‌فقیه در مازندران، برای این مدارس انجام‌شده و یکی از دغدغه‌های جدی ایشان حوزه‌های علمیه بود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر چه بتوانیم کانون‌های مذهبی و اماکن آموزش فرهنگ دینی به‌خصوص حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم، قطعاً یک گام به جلو برای خدمت به جامعه اسلامی و تبعیت از مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برداشته‌ایم.

 

حجت‌الاسلام غفاری بیان کرد: مازندران دارای 22 مدرسه علمیه خواهران در مقاطع سطح 2، سه و چهار با بیش از 6 هزار طلبه است که در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... مشغول به فعالیت هستند؛ اما با توجه به شاخصه‌ها تا مرز مطلوب جهت پاسخ گوئی به نیازهای دینی و فرهنگی بانوان فاصله داشته و مدارس علمیه در استان در تراز و توقعات نظام اسلامی قرار ندارد.

 

وی اذعان کرد: برای موفقیت و ترقی در کارهای خود، باید پشت سر علما و بزرگان دینی حرکت کنیم؛ زیرا در حال حاضر دشمن دیگر پشت مرزهای ما نبوده، بلکه به واسطه تلفن همراه و شبکه های اجتماعی درمیان بچه‌های ما قرار دارد و باید برای حفظ نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شود.

 

حجت‌الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: برای تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از کانون‌های مؤثر در جامعه، باید در ترکیب مؤسس و اعضای هیئت امناء مدارس علمیه، از ظرفیت نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها استفاده شود که از حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» تقاضا داریم برای هدایت و راهبری حوزه‌های علمیه خواهران قبول زحمت نمایند.

 

کد خبر 950351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha