رشد ۵۹۶ درصدی فعالیت کانون های مساجد استان زنجان با اجرای طرح فهما

به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، تعداد فعالیت های ثبت شده در کانون های مساجد استان قبل از اجرای طرح فهما ۷۶۷ عنوان برنامه بود که پس از اجرای این طرح با رشد ۵۹۶ درصدی به ۵ هزار و ۳۴۵ فعالیت رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان عصر امروز در دومین جلسه هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در دفتر امام جمعه زنجان به ارائه گزارشی از رویداد ملی فهما پرداخت و گفت: این طرح سال گذشته اجرا شد و امسال هم این رویداد ملی در سایت بچه های مسجد«زیست یوم مجازی کانون های مساجد کشور» اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی با بیان اینکه در این طرح کانون های مساجد براساس هشت معیار مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند، گفت: کانون های برتر در این رویداد ملی مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد کانون های مساجد استان زنجان قبل از ایجاد سامانه بچه های مساجد 357 باب بود، گفت: پس از اجرای طرح فهما تعداد این کانون ها به 379 باب کانون با رشد 6 درصدی رسید.

 

این مقام مسئول تعداد اعضای کانون های مساجد قبل از طرح فهما را 8542 نفر و بعد  از اجرای این طرح 10 هزار و 322 نفر خواند و گفت: تعداد اعضای کانون های استان زنجان پس از اجرای طرح فهما رشد 20 درصدی داشت.

 

به گفته مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان تعداد فعالیت های ثبت شده در کانون های مساجد استان قبل از اجرای طرح فهما 767 عنوان برنامه بود که پس از اجرای این طرح با رشد 596 درصدی به 5 هزار و 345 فعالیت رسید.

 

وی در ادامه به طرح ملی شنبه های کتاب در کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد و احیای نقش کتاب در اعتلای فرهنگ عمومی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی به نحوه اجرای این طرح هم اشاره کرد و افزود: این طرح با شعار«هیچ چیزجای کتاب را نمی گیرد» اجرا می شود که در ابتدا کتابی از سوی امام جماعت مسجد معرفی می شود، پس از آن گزیده ای از کتاب توسط امام جماعت و یاد کتابدار مسجد در بین الصلاتین قرائت می شود که ثمره آن انس با کتاب است.

 

وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی مساجد و ممنوعیت هرگونه تجمع در این اماکن به دلیل ویروس کرونا، این طرح در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می شود.

 

این مقام مسئول به طرح سه شنبه های تکریم با هدف شناسایی خانواده های شهدا و چهره های ماندگار مساجد اشاره کرد و گفت: الگوسازی برای نمازگزاران با رویکرد تربیت و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد هم از دیگر اهداف این طرح است.

 

به گفته مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان، این طرح در 2 سطح، ائمه جمعه، مدیران ارشد و مسئولان استان و سطح مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می شود.

کد خبر 950529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha