ائمه جمعه سابق شفت تجلیل می شوند

قربانی از برگزاری مراسم تجلیل از ائمه جمعه سابق شهرستان شفت به مناسبت گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور خبرداد.

« سهراب قربانی» با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ و در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب، اولین نماز عبادی سیاسی جمعه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به دستور امام راحل و به امامت آیت‌الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

 

مسئول دفتر امام جمعه شهرستان شفت با بیان اینکه به لطف خداوند در حال حاضر نماز جمعه در سراسر ایران اسلامی اقامه می‌شود افزود: اصلاح، هدایت و جهت‌دهی دینی و سیاسی ائمه جمعه موجب  اعتلای فرهنگ، دیانت و آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی مردم می‌شود.

 

وی با تاکید بر گرامیدشت پنجم مرداد از تدوین برنامه‌های مختلف در این روز خبر داد و بیان کرد: در نخستین گام، جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت پنجم مرداد با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار و روسای ادارات شهرستان شفت در دفتر امام جمعه برگزار و پیشنهادات ارائه و تصویب شد.

 

قربانی با اشاره به آذین‌بندی خیابان‌های منتهی به مصلی(مسجد جامع) شفت و فضاسازی شهری با نصب بنر و پوستر تبلیغاتی در سطح شهر اظهارداشت: در این روز میز خدمات روسای ادارت در مسجد جامع برپا می‌شود.

 

وی از برگزاری مراسم تجلیل از ائمه جمعه سابق این شهرستان خبرداد و اعلام کرد: تجلیل از پیشکسوتان و اعضای ستاد نماز جمعه، تجلیل از خیرین رزمایش سلامت، تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت شهرستان از دیگر برنامه‌های اجرایی در سالروز اقامه اولین نماز جمعه در شفت است.

 

به گفته قربانی اجرای گروه سرود، برپایی نمایشگاه در مصلی، ارسال پیامک جهت ایجاد انگیزه و دعوت از مردم برای حضور در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این روز در شفت است.

 

کد خبر 950605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha