پیشرفت ۵۰ درصدی نوسازی بنای امام زاده یحیی کلرود

حجت‌‌الاسلام خوبرو از پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات عمرانی و نوسازی بقعه سید یحیی(سلام الله) کلرود رودسر خبر داد.

حجت الاسلام «عباس خوبرو» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر اعلام کرد: عملیات عمرانی و نوسازی بقعه سید یحیی(سلام الله) کلرود از توابع رحیم آباد رودسر به همت گروه جهادی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله وسلم) از آبان 1398 آغاز شد.


رییس اداره اوقاف رودسر و املش با بیان اینکه عملیات عمرانی و نوسازی بقعه سید یحیی(سلام الله) کلرود تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: محیط کوهستانی، راه دسترسی صعب‌العبور و محدودیت زمان کار با توجه به اقلیم خاص منطقه بر سختی‌های کار نوسازی بنای آستان این امامزاده افزوده است.


وی خاطرنشان ساخت: تاکنون پی‌کنی و آرماتوربندی و بتن‌ریزی پی بنا با نقشه جدید، نصب اسکلت فلزی و ساخت گنبد و اجرای سربندی با نصب پوشش حلب، لوله‌گذاری مسیر آبروی جلوی امام زاده به طول 50 متر، ساخت پنجره و نصب آنها، خاکریزی محوطه و دیوارچینی به ارتفاع چهار متر، گچ‌کاری سقف و برقکاری انجام شده است.


حجت‌الاسلام خوبرو اعلام کرد: عملیات نوسازی امامزاده یحیی کلرود تاکنون 500 میلیون تومان هزینه داشته که بخش اعظم آن توسط خیرین تامین شده است.


وی گفت: اتمام نوسازی بنای آستان امامزاده یحیی کلرود به 400 میلیون تومان دیگر نیاز دارد.


رییس اداره اوقاف رودسر و املش با قدردانی از خیرین و مردم محلی منطقه کلرود اظهار داشت: پذیرایی از گروه جهادی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله وسلم) در طول فعالیت جهادی، توسط مردم مهمان‌نواز منطقه انجام شده است.


حجت‌الاسلام خوبرو اعلام کرد: یک نیکوکار محلی به نام رمضانعلی محمد علیزاده 160 متر از زمین خود را که در جوار امامزاده بوده برای محوطه‌سازی در این آستان مقدس وقف کرد.


رییس اداره اوقاف رودسر و املش اظهار داشت: با کمک خیرین و تلاش‌های مردم محلی و گروه‌های جهادی بنای جدید آستان امامزاده یحیی قبل از فرا رسیدن فصل سرما ساخته می‌شود.

کد خبر 950673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha