تخصیص ۶ پایگاه ۱۱۵ به بیماران کرونایی در جنوب کرمان

ابراهیم محمدی گفت: بعد از شیوع کرونا در جنوب کرمان ۶ پایگاه ۱۱۵ به انتقال بیماران کرونایی این منطقه اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «ابراهیم محمدی» گفت: بعد از شیوع کرونا ۶ پایگاه ۱۱۵ به انتقال بیماران کرونایی در این منطقه اختصاص داده شده است.

 

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی جیرفت با اشاره به عملکرد فوریت های پزشکی در جنوب کرمان، ابراز کرد: 37 پایگاه 115 در جنوب کرمان شامل 11 پایگاه شهری و 26 پایگاه هم جاده ای داریم که 95 درصد جاده های اصلی و 90 درصد جاده های روستایی تحت پوشش این پایگاه ها است.

وی افزود: روزانه قریب 850 تا یکهزار تماس تلفنی با مراکز ارتباطات فوریت های پزشکی علوم پزشکی جیرفت گرفته می شود که از این تعداد تماس تلفنی 150 مورد منجر به ماموریت می‌شود و قریب 30 تا 40 مورد مزاحم تلفنی و بقیه موارد نیز با مشاوره و دستوراتی که همکاران ما از طریق تلفن به فرد تماس گیرنده می دهند، منجر به ماموریت نمی شود.

محمدی با اشاره به 6 پایگاه 115 اختصاصی انتقال بیماران کرونایی در جنوب کرمان، تصریح کرد: عملا این پایگاه ها از عملیات معمولی 115 خارج شده اند و بار این پایگاه ها بر عهده سایر پایگاه ها است، انتظار می رود مردم در این روزها  به فوریت های پزشکی کمک کنند و جایی که نیاز نیست با 115 تماس نگیرند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی جیرفت بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، شهروندان بیشترین تماس ها را برای تصادف ها، سکته های قلبی و مغزی، غرق شدگی ها، برق گرفتگی و سقوط بگذارند و برای مواردی مانند سردردهای ساده، دل دردهای ساده، آبریزش بینی و سایر موارد اینچنینی مزاحم اورژانس نشده و مرکز ارتباطات ما را اشغال نکنند.


وی خاطرنشان کرد: ما ۴ کاربر ارتباطات داریم، اگر کاربرها مشغول باشند، فردی که نیاز مبرم به اورژانس 115 دارد، پشت خط می ماند و این مدت ممکن است، دقایق حیاتی برای نجات جان یک انسان باشد.

محمدی در خاتمه اظهار کرد: خواهشمندیم مردم ما را در انجام خدمت رسانی کمک کنند و ما نیز تلاش خود را مضاعف می کنیم تا از این روزهای سخت کرونایی که بار اضافی بر روی دوش اورژانس پیش بیمارستانی گذاشته است با از خود گذشتی همکاران اورژانس پیش بیمارستانی با بهترین وضعیت عبور کنیم.

کد خبر 950860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha