نقش تامین اجتماعی در تسهیل امور کارفرمایان و رونق اقتصادی

حجت الاسلام فقیه گفت: با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا، تامین اجتماعی می تواند با تسهیل امور برای کارفرمایان در رونق اقتصادی و کمک به رضایتمندی قشر کارگر کمک موثری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید جواد فقیه»، امروز (یکشنبه 29 تیر) در آئین معارفه و تکریم روسای جدید و پیشین شعبه تامین اجتماعی نی ریز گفت: تامین اجتماعی برای قشر مولد و کارگر در جامعه یک مامن به شمار می رود.

امام جمعه نی ریز افزود: با توجه به شرایط کنونی و بحران کرونا، تامین اجتماعی می تواند با تسهیل امور برای کارفرمایان در رونق اقتصادی و کمک به رضایتمندی قشر کارگر کمک موثری کند.

وی اضافه کرد: تامین اجتماعی در حمایت از قشر مولد جامعه باید تلاش مضاعفی در پیش بگیرد و اقدامات رئیس سابق تامین اجتماعی نی ریز قابل تقدیر است و امیدواریم که رئیس جدید نیز اقدامات موثری در این حوزه در پیش بگیرد.

«ابراهیم کشاورز» نیز در این مراسم با اشاره به آمار تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور گفت: با وجود اینکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد اما میانگین این پوشش دهی در استان فارس 46 درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس افزود: لازم است تا با هدف پوشش شمار افراد بیشتر جامعه از بیمه تامین اجتماعی، تلاش بیشتری در استان در پیش گرفته شود.

وی تصریح کرد: افزایش آمار پوشش بیمه در جامعه به افزایش امنیت اجتماعی منجر خواهد شد که موجب پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی نیز می شود.

«مراد هدایت» نیز در این آئین با تاکید بر لزوم رفع نیازهای درمانی و بیمه قشر کارگری در شهرستان نی ریز بیان کرد: جمعیت کارگری از جمعیت های فعال این شهرستان است که نیاز به حمایت بیشتری دارد.

فرماندار نی ریز ادامه داد: گسترش عدالت از رسالت های اصلی تامین اجتماعی است و میزان مراجعات به تامین اجتماعی در صدر مراجعات اداری نی ریز قرار دارد و کارکنان تامین اجتماعی این شهرستان تلاش مطلوبی برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می کنند.

گفتنی است در این آئین، «حسین واثق» به عنوان رئیس جدید شعبه تامین اجتماعی نی ریز معرفی شد و از خدمات «علی طهماسبی»، رئیس پیشین این شعبه نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 950910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha