مساجد باید پایگاه و محور تعاون و احسان باشد

آیت الله عابدینی گفت: آموزه‌های دینی به ما می‌آموزند که محور کارها باید مساجد باشند و مساجد پایگاه نماز و زکات قرار گیرند و برای نهضت تعاون و احسان هم باید مساجد پایگاه و محور قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه هماهنگی قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه بیان کرد: استان قزوین در امر مواسات جایگاه مناسبی در این شرایط بحرانی داشت و این مهم نتیجه حضور و مشارکت جدی مردم مومن استان قزوین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نهضت تعاون و احسان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تعبیر نهضت تعاون و احسان در حقیقت آغاز عملیات مرحله دوم نهضت مواسات را اعلام کرده ‌اند و لازم است همه با جدیت بیشتر پای کار باشیم.

 

وی عنوان کرد: همه دشمنان عزم خود را جزم کرده‌اند تا آتش فتنه را در کشور برافروزند و آمریکایی‌ ها در تمام سطوح مدیریتی با یکدیگر هماهنگ شده‌ اند تا برای حفظ حیات خود، ایران را شعله ‌ور کنند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: ان‌شاء الله تلاش کنیم بخشی از مشکلات معیشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند را با تلاش و مشارکت همه اقشار جامعه برطرف کنیم و مرحله دوم را جدی ‌تر و با هم‌افزایی بیشتر از مرحله نخست پیش ببریم.

 

وی اعلام کرد: اینکه رهبری فرمودند مواسات و همدلی مومنانه به این خاطر است که اگر عنصر ایمان از این حرکت برداشته شود، مسابقه دنیاطلبانه می ‌شود و این حرکت ارزش خود را از دست می ‌دهد و به همین خاطر تلاش کنیم تا عنصر ایمان و اخلاص از این حرکت فاصله نگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه اظهار کرد: قرآن می‌ فرماید در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید و کلمه تعاون فردی نیست بلکه با هم بودن در آن بسیار مهم است، خداوند انسان را به کار جمعی تشویق کرده است و کار مواسات هم با کار جمعی پیش می ‌رود.

 

وی تأکید کرد: خداوند  متعال سه عنصر را به عنوان عناصر موفقیت در کار جمعی معرفی کرده است که ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خداست و اگر رفتارهای اجتماعی را تحلیل کنیم مشاهده خواهیم کرد که گرفتاری ‌های ما زمانی است که ایمان، تقوا و تسلیم در برابر خدا را مورد توجه قرار نداده ‌ایم.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: نهضت تعاون و احسان را کوتاه مدت نگاه نکنیم و ان‌شاءالله همه در این جریان با جدیت پای کار باشند و هم‌افزایی داشته باشند تا پایه‌ گذار حرکت‌های جدی ‌تر شوند و کار به جایی برسد به جای کمک به کارگران بیکار، شرکت‌ های تعطیل شده را فعال و بازگشایی کنند.

 

وی یادآور شد: آموزه‌های دینی به ما می‌آموزند که محور کارها باید مساجد باشند و مساجد پایگاه نماز و زکات قرار گیرند و برای نهضت تعاون و احسان هم باید مساجد پایگاه و محور قرار گیرند.

 

کد خبر 950988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha