کاهش ۲۰ درصدی‌ میزان اضافه برداشت آب در شیروان

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: طی هشت سال گذشته، میزان اضافه برداشت آب در شیروان سالانه ۲۰ درصد کاهش داشته است.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با توجه به کاهش ۲۰ درصدی سالانه میزان اضافه برداشت در این شهرستان، همچنین در هشت سال گذشته، ۱۹۵ حلقه چاه آب مجاز در این شهرستان شناسایی شده است.

 


مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: افرادی که اقدام به اضافه برداشت آب کنند از طریق کارشناس ماده ۳۰ جریمه و به دادگاه معرفی می شوند و از کسانی نیز که بیش از حجم مندرج در پروانه خود آب استفاده کنند اخطار و تعهد گرفته می شود.

 


خسروپناه با اشاره به کمیت و کیفیت منابع آبی عنوان کرد: وضعیت کمیت و کیفیت آب به یکدیگر مرتبط است و هرچه کمیت آب کمتر شود به تبع آن کیفیت آب نیز کمتر و مشکل آفرین خواهد شد.

 


وی خاطر نشان کرد: ۴۱ درصد آب مصرفی شهرستان شیروان از منابع زیرزمینی و ۵۹ درصد از منابع سطحی تامین می شود.

 


وی ادامه داد: ۸۱ درصد آب این شهرستان در بخش کشاورزی، ۵.۴ درصد در حوزه صنعت و ۱۳.۶ درصد در بخش آشامیدنی مصرف می شود.

 


مدیر امور منابع آب شیروان اظهارداشت: شهرستان شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاهای منطقه مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

 


خسروپناه افزود: سالانه ۱.۵ تا ۲.۲ میلیون مترمکعب آب از چاه‌های مجاز این شهرستان اضافه برداشت می‌شود.

 


وی با بیان اینکه شمارشگرهای هوشمند از هشت سال پیش در این شهرستان نصب شده است، اظهارداشت: در این هشت سال، ۱۰ میلیون مترمکعب آب از چاه های مجاز شهرستان اضافه برداشت شده است.

 


وی بیان کرد: اضافه برداشت آب از چاه های مجاز شیروان شامل مصرف شمارشگرهای هوشمند و شارژ کارت شمارشگرها براساس حجم آب مندرج در پروانه بوده است.

 


خسروپناه افزود: شارژ کارت هوشمند به صورت سالانه و میزان سهم آب بر اساس پروانه است و روزانه و ماهانه محاسبه نمی شود، فقط سالانه است چرا که حجم پروانه چاه سال به سال است و شبکه آنلاینی نداریم و میزان اضافه برداشت در آخر سال و زمان تمدید پروانه محاسبه می شود.

 

 

 

کد خبر 951001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha