انعقاد ۵۰ تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر گیلان با موسسات خیریه

غلامی گفت: در راستای خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار جامعه جمعیت هلال احمر گیلان ۵۰ تفاهم نامه همکاری با موسسات خیریه گیلان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز(دوشنبه، ۳۰ تیر) در جمع خبرنگاران  طی گزارشی از عملکرد حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر، تعداد داوطلبان جمعیت را ۱۳ هزار و ۷۶ عضو متشکل از ۶ هزار و ۹۴۵ نفر مرد و ۶ هزار و ۱۳۱ نفر زن دانست که در چهار گروه مهارت، حمایت، مشارکت و هدایت، سازماندهی می شوند.


*مشارکت بیش از ۲۵۰۰نیروی داوطلب در شرایط کرونایی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ هزار و ۷۳۳ نفر از داوطلبین جمعیت هلال احمر گیلان در فعالیت های انسان دوستانه از جمله در شرایط کرونا مشارکت کردند گفت: عاملی که نقش جمعیت هلال احمر را در اجرای برنامه های انسان‌دوستانه برجسته‌تر می‌کند، وجود ظرفیت عظیم و غنی منابع انسانی داوطلبان است.



وی بهره‌مندی موثر از خدمات داوطلبان را مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و ساختاری کارآمد و روزآمد دانست و ادامه داد: باید بتوان علاوه بر شرایط عادی، در مواقع بحرانی نیز در کوتاه‌ترین زمان با بهره‌مندی از خدمات داوطلبانه، توانشان را برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بسیج کنیم.



غلامی اذعان کرد: در سال‌های اخیر رسیدگی به فرایندهای خدمت به زنان سرپرست خانوار، کودکان و قشرهای آسیب‌پذیر در بحران نیز در دستور کار فعالیت‌های داوطلبانه قرار گرفته است و از این رو، داوطلبان جمعیت هلال احمر، ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی در بحران را به‌عنوان مکمل خدمات امدادی عهده‌دار هستند.


وی همچنین با تاکید بر محبوبیت جایگاه جمعیت هلال احمر نزد مردم خاطرنشان کرد: این جایگاه موجب شده که بیش از پیش شخصیت‌های برجسته و قشرهای مختلف به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر بپیوندند.



*انعقاد تفاهم نامه با ۵۰مرکز خیریه در گیلان
غلامی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ۵۰ موسسه خیریه گیلان خبر داد که در راستای خدمت‌رسانی به اقشار کم‌برخوردار جامعه تلاش می‌کنند، افزود: جمعیت هلال احمر در حوزه داوطلبان هر ساله با اجرای طرح‌های ملی همچون همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر به فعالیت‌های بشردوستانه می‌‌پردازد.

 

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های بشردوستانه حوزه داوطلبان گفت: هر ماه یک طرح و پروژه انسان‌دوستانه در قالب کاروان سلامت در راستای کمک به روستاهای کم‌برخوردار و قشر آسیب‌پذیر روستایی و حساس‌سازی مردم در حفظ محیط زیست، آموزش کمک‌های اولیه، کمک دارویی به بیماران صعب‌العلاج، اهدای لوازم التحریر برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار، ویزیت رایگان در نقاط دور از دسترس، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت‌های خاص، جمع‌آوری کمک برای نیازمندان، ایستگاه سلامت، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزیت رایگان با همکاری ۵۰ موسسه خیریه مذکور، نقش مهمی را در کمک به قشر آسیب پذیر ایفا می‌کند.
 

*۲۰۰ خانه هلال تا پایان سال در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد
غلامی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۹۴ خانه هلال با همکاری بخشداران و دهیاران مناطق در استان افتتاح شده است، اظهار کرد: در نظر داریم تا پایان سال ۲۰۰ خانه هلال دیگر نیز در این استان به بهره‌برداری برسد.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بهره‌مندی اعضای خانه‌های هلال از آموزش‌های همگانی امداد را مهمترین دغدغه این خانه‌ها دانست و افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان راه‌اندازی خانه‌های هلال اهمیت ویژه‌ای دارد.
 

وی در ادامه از برگزاری مرحله سوم دوره‌های آموزشی ویژه مسئولین و دبیران خانه‌های هلال گیلان که از ۱۶ مرداد ماه سال جاری آغاز و تا پایان ۱۰ مهر ماه ادامه دارد، خبر داد و بیان کرد: این دوره‌های آموزشی در ۶ مرحله برای ۳۱۴ خانه هلال در ۱۶ شهرستان استان گیلان در اردوگاه‌های چاف لنگرود، منجیل و مهر بندرانزلی برگزار می‌شود.



غلامی فراگیری مهارت‌های لازم برای هدایت، فرماندهی و هماهنگی در عملیات جست و جو نجات و امداد را از دیگر اهداف این دوره آموزشی دانست و گفت: توانمندسازی، بهبود و ارتقاء سطح دانش و مهارت در پاسخگویی مطلوب به حوادث از اهداف اصلی دوره آموزشی مدیریت بحران در روستاها "ICS" است.

کد خبر 951113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha