۱۱۰ روز بازخوانی مردمی از وصایای شهدا  در رویداد بین‌المللی « روح مقاومت»

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد از فراخوان رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» در قالب ۱۱۰ روز بازخوانی مردمی از وصایای شهدای دیروز و امروز در کانون‌های مساجد گیلان خبر داد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از اعلام فراخوان رویداد بین‌المللی روح مقاومت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد و اظهارداشت: این ویژه‌برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در قالب ۱۱۰ روز بازخوانی مردمی از وصایای شهدای دیروز و امروز محور مقاومت به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس درخشان‌ترین مقطع تاریخ کشور است بر ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سطح بین‌الملل تاکید کرد و افزود: باید رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان ایران اسلامی که با توکل بر خدا، ایمان و پیروی از امام (ره) خود در مقابل دشمن مسلح بعثی ایستادند با استفاده از ابزار هنری به جهانیان معرفی شود.

 

وی تصریح کرد: این رویداد با محور وصیت‌نامه شهدای مقاومت اعم از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترور، امر به معروف و نهی از منکر، مدافعان حرم و ... در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد به موضوع‌های هفتگانه «روح مقاومت» اشاره و بیان کرد: «قرآن و عترت در وصیت نامه شهدا»، «امام، مرجعیت و علما در وصیت نامه شهدا»، « دفاع از وطن و اسلام در وصیت نامه شهدا»،« قدس و فلسطین مظهر مقاومت»، « نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت»، « مسجد در وصیت نامه شهدا» و «آزاد» از موضوعات رویداد مذکور است.

 

وی مخاطبان این رویداد بین‌المللی را عموم علاقمندان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان همزمان با سراسر کشور عنوان کرد و یادآور شد: علاقمندان تا پایان شهریور مهلت دارند تا آثار خود را در قالب‌های فیلم موبایلی، نماهنگ، صوت و پادکست و عکس نوشت ارسال کنند.

 

به گفته وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه داشتن روح مقاومت و تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبلیغ وصایای شهدا جهت عمل به آنها در زندگی، کشف گنجینه‌های معنوی موجود در وصایای شهدا از اهداف برگزاری رویداد بین‌المللی روح مقاومت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه تجلیل از آثار برتر در دو بخش ملی و بین‌المللی انجام می‌شود اعلام کرد: ۴۰ اثر در بخش ملی و ۲۰ اثر در بخش بین‌الملل با اهدای جوایزی به ترتیب ۱۰ میلیون ریال و ۲۰۰ یورو تجلیل می‌شوند.

 

وی در پایان اعلام کرد: متقاضیان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۵۸۷۸۱۴۳۲  آقای حسن‌زاده تماس حاصل کنند.

 

کد خبر 951207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha