اسکان ارزان قیمت برای زائران کم‌ بضاعت از دغدغه‌های جدی آستان قدس است

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به این که آستان قدس رضوی برای فراهم آوردن اسکان ارزان برای زائران با نهادهای ذی ‌ربط همکاری خواهد کرد؛ گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر زیارت از حداکثر ظرفیت خود برای رفع مشکلات اسکان زائران استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» امروز(30 تیر) در جلسه بنیاد زائر امام رضا(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به احداث زائر شهر و زائر سرای رضوی، گفت:هنوز مشهد تا شرایط ایده آل برای اسکان زائران فاصله بسیاری دارد؛ آستان قدس رضوی به میزان توان و مقدورات برای فراهم آوردن شرایط اسکان ارزان و‌ مناسب برای زائران با نهادهای ذی ‌ربط همکاری خواهد کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که فراهم آوردن اسکان ارزان قیمت برای زائران کم‌ بضاعت از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است؛ ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر زیارت می خواهم تا از حداکثر ظرفیت خود برای رفع مشکلات اسکان زائران در مشهد مقدس استفاده کنند.

 

آیت الله «سید احمد علم الهدی» نیز در این جلسه گفت: با هدف ایجاد شرایط اسکان مناسب و ارزان برای زائران کم درآمد حضرت رضا(ع) بنیاد زائرامام‌رضا(ع) تشکیل شد؛ پس از طی مراحل اداری یک قطعه زمین رایگان و همچنین پروانه ساخت رایگان در شهر مشهد به استان های مختلف کشور داده شد تا خود برای محرومان آن استان زائرسرا احداث کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این که سند این زائرسراها وقف زائران کم برخوردار خواهد شد، گفت: برخی از استان‌ها نتوانسته‌اند نسبت به جلب مشارکت مردمی برای احداث بنا اقدام نمایند، بنابراین در حال مذاکره برای مشارکت بنیاد مستضعفان برای اجرای این پروژه‌ها هستیم.

 

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز ضمن اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری و حتی‌المقدور شرکت در جلسات هیئت امنا بنیاد زائر امام رضا(ع)، از پیگیری و مذاکره با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها برای تکمیل زائرسراهای نیمه تمام خبر داد.

 

کد خبر 951254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha