کودکان جهرمی همیار مدافعان سلامت می شوند

ارجمند گفت: پویش همیار مدافعان سلامت ویژه کودکان و نوجوانان برای اولین بار در شهرستان جهرم اجرا می شود.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه ابتلا به بیماری کووید19، واحد آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم مبادرت به اجرای طرح کشوری پویش همیار مدافعان سلامت با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان کرده است. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، افزود: پویش همیار مدافعان سلامت برای اولین در سطح کشور ،در امتداد طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» و با هدف به کارگیری پتانسیل های خوب کودکان و نوجوانان در سطح خانواده و اجتماع شکل گرفته است. 

 

وی بیان کرد: محورهای این فراخوان، شامل سه اصل بنیادین ماسک زدن اجباری برای همه، شستشوی صحیح و مکرر دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از این بیماری  است. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان‌اینکه این فراخوان با همکاری دستگاه ها و موسسات و سازمان های گوناگون اجرا می شود، تصریح کرد: والدین و مربیان برای شرکت فرزندان خود در این فراخوان در وبسایت www.behdasht.jums.ac.ir ثبت نام به عمل آورند. 

 

وی در ادامه به بخش ارسال ویدئوها ی ارسالی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: در هر کدام از محورها که به کودک آموزش داده می شود فیلمی کوتاه تهیه و به معاونت بهداشتی دانشگاه ارسال خواهد شد که به برگزیدگان نیز جوایز نفیسی تعلق می گیرد. 
 

ارجمند با اشاره به اینکه شرکت کنندگان می ‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی در این فراخوان شرکت کنند، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان و جوانان می توانند در رده های سنی 4 تا 9 سال و 10 تا 15 و 15 تا 20 سال ثبت نام کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از همه شهروندان برای اشاعه هرچه بیشتر اصول بهداشتی و حمایت همگانی از مدافعان سلامت دعوت کرد تا در این پویش ثبت نام کرده و  از برنامه های آموزشی، سرگرم کننده و جذاب این طرح بهره مند شوند.

 

کد خبر 951433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha