دو وقف جدید در همدان به ثبت رسید

حجت الاسلام حسینی گفت: در چند روز اخیر، دو وقف جدید در استان همدان به ثبت رسیده است که یکی در همدان و دیگری در ملایر است.

«حجت‌الاسلام علی حسینی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان، گفت: وقف يکی از ماندگارترين اعمال انسان پس از مرگ است که گشودن گره از کاربندگان خدا، تعليم و تعلم، کمک به نيازمندان و بيماران از جمله مصاديق اين سنت حسنه است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: وقف بیش و پیش از آنكه خیر و فایده‌ای برای دیگران داشته باشد، واقف را دگرگون و مستعد دریافت‌های معنوی می‌كند.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر، دو وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، گفت: یکی از موقوفات در همدان و دیگری در ملایر به ثبت رسیده است، وقف ثبت شده در ملایر، یک باب منزل مسکونی به ارزش یک  میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان است که در راستای انجام امور خیریه و برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری اباعبدالله(ع) در دهه محرم وقف شده است.

حسینی ادامه داد: دومین وقف در شهر همدان شامل ۶ باب مغازه در راسته ذغالی‌ها در بازار قدیمی شهر به ارزش، ۳۰۰ میلیون تومان است که در جهت تهیه جهیزیه برای زوج‌های بی‌بضاعت و برگزاری مراسم عزاداری و مجالس شادی ویژه اهل بیت(ع) است.

کد خبر 951644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha