پرداخت ۳۷۰ میلیارد تومان وام ازدواج به زوج های جوان در سال ۹۸

منعم از پرداخت ۳۷۰ میلیارد تومان وام ازدواج به زوج های جوان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: از این نظر استان قم بعد از تهران رتبه دوم را دارد و بیش از ۹۳ درصد زوج های جوان، این وام را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «رسول منعم» بعد ازظهر امروز(سه شنبه 31تیر) در نشست خبری اداره کل ورزش و جوانان که به مناسبت هفته ازدواج در این اداره کل برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) و تبریک سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) در اول ذیحجه اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات مؤثری در عرصه جوانان صورت گرفته است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر این که در امر ازدواج تسهیلات خوبی داده می‌ شود، گفت: در سال 96 تسهیلات به هر نفر سه میلیون تومان بود ولی امروز به میزان 50 میلیون تومان رسیده و این مبلغ در کمترین زمان ممکن به دست آنها می‌ رسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در سال 98 میزان 370 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخته شده است، ابراز داشت: بعد از استان تهران، استان دوم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج بودیم و همین طور برگزاری دوره های آموزشی ویژه زوج های جوان را داشتیم که درسال گذشته قریب به 370 دوره ویژه 10هزار زوج جوان برگزار شد.

 

منعم عنوان کرد: موضوع دیگر توجه به تقویت و توسعه مراکز مشاوره ازدواج است که به زودی خبرهای بهتری هم خواهد رسید و از دیگر اقداماتی که در دستور کار داریم و پیگیری می‌ کنیم تقویت و راه اندازی مجمع خیرین ازدواج است که از سال گذشته مباحث قانونی آن انجام شده است و خودش می‌ تواند یک فرصت بسیار خوبی را برای کمک به زوج های مستمند و نیازمند فراهم کند.

 

وی با بیان این که در سنوات گذشته و سال 98 اجرای جشن های مختلف در حوزه ازدواج برگزار شده است، گفت: همینطور تقدیر از زوج های جوان موفق را در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم برنامه های مناسبی را در این هفته نیز داشته باشیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اقدامات انجام شده در حوزه ازدواج آسان افزود: پویش هایی برای ازدواج آسان راه اندازی شده که می‌ تواند در تشویق و ترغیب جوانان عزیز در ورود به یک ازدواج آسان کمک کند؛ نقش خیرین نیز در موضوع ازدواج آسان برای باز کردن گره های مشکلات فرصت خوبی است و همچنین دوره های آموزشی که باید به صورت مجازی برگزار شود به زوج های جوان کمک می‌ کند.

 

وی در پاسخ به اشکالی از سوی خبرنگاران مبنی بر این که هزینه ثبت ازدواج و آزمایشات و کلاس های پیش از ازدواج زیاد است، گفت: هزینه های محضر و امثال آن به صورت قانون و مصوبه هست و من یا همکارانم نمی توانیم ورودی کنیم تا بتوانیم آنها را حذف کنیم ولی سعی می‌ کنیم این ها را در ستاد ساماندهی مطرح کنیم تا مکاتباتی صورت بگیرد و از مرکز تهران این قانون اصلاح شود ولی خیرین در این مورد هم ورود داشته اند.

 

منعم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در ارتباط با ممنوعیت برگزاری مراسمات نیز می خواهیم پیش بینی هایی برای جایگزین داشته باشیم تا باتوجه به تأکید جدی بر جلوگیری از تجمعات بتوانیم مسأله جشن های عروسی را نیز ساماندهی کنیم.

کد خبر 951732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha