اهدای ۳۱۰ کمک هزینه ازدواج به نوعروس و دامادهای گیلانی

اهرابی با اشاره به اهدای ۳۱۰ کمک هزینه ازدواج و برنامه‌ریزی جهت مهریه آسان در هفته ازدواج توسط کمیته امداد، گفت: هر پسر جوانی که با دختران تحت پوشش کمیته امداد ازدواج کند، به داماد خانواده تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس اهرابی» عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۱ تیر) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جوانان در سال‌های اخیر، موضوع اشتغال است که کمیته امداد در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، هر پسر جوانی که با دختران تحت پوشش کمیته امداد ازدواج کند، به داماد خانواده تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پرداخت می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد گیلان در هفته ازدواج، گفت: اهدای 200 کمک هدیه ازدواج و همچنین اهدای 110 کمک هزینه ازدواج با مبلغ 400 میلیون تومان، برنامه‌ریزی جهت مهریه آسان، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ارائه خدمات ویژه آموزشی در زمینه کسب مهارت زندگی و همسرداری و تشویق زوج‌های برای فرزند آوری از جمله این برنامه‌ها است.

 

* برگزاری طرح خانواده پایدار در گیلان

در ادامه جلسه، «زهرا یعقوب‌نژاد» از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه ازدواج خبر داد و گفت: بیشترین تفاهم‌نامه‌ها با آموزش و پرورش به امضا رسیده است و جامعه هدف نیز دانش‌آموزان هستند.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان افزود: در این تفاهم‌نامه بر آموزش‌های مهارت‌محور تاکید شده تا دانش‌آموزان در سن ازدواج با مشکل روبرو نشوند.

 

وی با اشاره به تغییر نگرش ازدواج در جوانان، تصریح کرد: نوع آموزش‌ها در این عرصه بسیار مهم است و در راستای برگزاری پیمایش ازدواج نیز مباحث مربوط به مشکلات اشتغال، معیشت و مسکن بیشترین نگرانی را برای جوانان ایجاد کرده است. 

 

یعقوب‌نژاد به اجرای طرح خانواده پایدار در قالب یک پیمایش در گیلان اشاره و اذعان کرد: کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی نیز در سال 98 و 99 در پایه دوازدهم تدریس می‌شود که در آن مطالبی تحت عنوان قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج پیش‌بینی شده ولی مشکلی که وجود دارد این است که برای تدریس این کتب معلمان تخصصی در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 951812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha